گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

۰۲
شهریور

عکاسی از طبیعت یا عکسبرداری از منظره از جمله سبک های بسیار جذاب و دلنشین عکاسی می‌باشد. این نوع عکاسی از چالش های خاص و نسبتاً دشواری برخوردار است. درواقع هم باید عکاس خوبی باشد و هم مسافر خوب. تجهیزاتی که برای این شاخه از عکاسی بکار گرفته می‌شود کاملاً منحصر به فرد است تا بتوان به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کرد. خود عکاسی طبیعت به سبک های مختلفی تقسیم می‌شود.

سبک عکاسی از طبیعت

در حال حاضر بهترین انواع دوربین برای این سبک از عکاسی، دوربین DSLR و دوربین بدون آینه (mirrorless camera) می‌باشد. این دوربین ها علاوه بر داشتن سنسور های بزرگی که باعث ثبت عکس هایی با کیفیت با رزولوشن و داینامبک رنج بالا می‌شود، تنظیمات پیشرفته‌ایی است که این دوربین ها در اختیا شما قرار می‌دهند.

در عکاسی طبیعت یا منظره، یک لنز با زاویه دید عریض لازم است تا بواسطه آن بتوان چشم انداز وسیع‌تری را ثبت نمود. عدسی های لنزهای واید (Wide-angle lens) فاصله کانونی‌ایی کوچکتر (تقریبا 35 میلی متر یا کمتر) دارند.

یکی از نکات عکاسی که اکثر عکاسان به توجه‌ای نمی‌کنند استفاده سه پایه است. سه پایه از لرزش دوربین جلوگیری می‌کند؛ خصوصاً در هنگام استفاده از سرعت شاتر پایین. سه پایه‌ایی که تهیه می‌کنید باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قابلیت تنظیم شیب داشته باشد.

همچنین تنها داشتن یک دوربین حرفه‌ای و لنز خوب برای ثبت عکس های با کیفیت کافی نیست و شما را به یک عکاس کاربلد تبدیل نمی‌کند. باید بتوانید مواردی مانند تنظیماتی مثلث نوردهی دوربینتان را در هر موقعیتی بصورت دستی و بدون استفاده از حالت اتومات تنظیم کنید.

۰۱
شهریور

عکاسی خبری یا همان فتوژورنالیسم یکی از محبوبترین و در عین حال چالش برانگیزترین شاخه های عکاسی محسوب می‌شود. هدف اصلی از این عکاسی این است که اتفاقی در آن لحظه رخ داده است را بیان کند. بر همین اساس، عکس هایی ثبت می شوند که معنی و ارتباطی با داستان گفته شده داشته باشند.

عکاسی خبری

Photojournalism باید براساس اتفاقات روز بوده و موضوعات خبری یا نقل و قول های عمومی را تحت پوشش قرار دهد. هیچ خبر قدیمی برای هیچ مخاطب و کاربری جذاب نیست چراکه نتوانستند در کوچکترین زمان ممکن با آن همدردی کنند. تصاویر باید اتفاقات را درست همانگونه که رخ داده شده‌اند، نشان دهند. براساس گفته های عکاسان، تصاویر باید کاملاً صادقانه و به اصلاح روراستانه باشند.

یک فتوژورنالیسم بدون توجه به عقاید شخصی باید تصاویر را آنگونه که هستند به نمایش بگذارد. این عکس ها باید روایت کننده‌ی یک داستان باشند. از این طریق می‌توان مخاطب را مجذوب داستان و یا رویداد اصلی نمود و او را تشویق به بررسی و دقت در عکس نهاند.

عکاسی سبک مستند یکی از انواع عکاسی خبری یا فتوژورنالیسم است. این سبک از عکاسی به پروژه های عکاسی طولانی مدت مانند دنبال کردن یک داوطلب انتخاباتی در طول دوره‌ی پیش از انتخابات یا ثبت زندگی یک بچه‌ی یتیم گفته می‌شود. فعال ترین سبک از عکاسی خبری، عکاسی ورزشی محسوب می‌شود. می‌توانید از هر ورزشی که مد نظر دارید مانند مسابقه‌ی بسکتبال، مسابقات قهرمانی فوتبال، مسابقات قهرمانی کاراته و ... عکسبرداری کنید.