گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

عکسبرداری در محیط نور مرئی

دوشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۰۰ ب.ظ

عکسبرداری در محیط نور مرئی، حالتی که نور به اندازه‌ی کافی نیست. زمانی که در موقعیت سایه و در طول روز عکسبرداری می‌کنید، تصاویر در صفحه نمایش کامپیوتر، مات و تار می‌شوند درصورتی که پیش از زدن دکمه شاتر، عکس ها بر روی LCD دوربین خوب هستند.

عکاسی در سایه باعث میشود نور کافی برای دوربین وجود ندارد که عکس خوبی بگیرد.

 عکسبرداری در محیط نور مرئی

در ادامه به نکات و ترفندهایی می‌پردازیم که در این شرایط نوری بتوانید تصاویر زیبا و ایده‌آلی عکسبرداری کنید:

عکاسی با سرعت شاتر بالا در شرایط نور مرئی

اگر سرعت شاتر کم باشد، حرکت و جنبش ها در تصاویر مات می‌شود. برای اینکه دوربین نلرزد، بهتر است از سه پایه استفاده نمایید و با سرعت عکس بگیرید. سرعت شاتر مناسب وابسته به فاصله کانونی لنزها و اندازه سنسور دوربین است.

کمترین میزان دیافراگم

در شرایط نور مرئی، نور کافی برای عکاسی با سرعت شاتر بالا وجود ندارد. برای برطرف کردن این مشکل، دیافراگم لنزها را در کمترین عدد f روی دوربین قرار دهید که به این حالت، حداکثر دیافراگم گفته می‌شود.

باز کردن دیافراگم باعث می‌شود نور بیشتری از طریق لنزها وارد سنسور دوربین گردد و سرعت شاتر بیشتر شود. هرچه دیافراگم بازتر شود، نور بیشتری وارد شده و درنتیجه سرعت شاتر نیز به حداکثر خود خواهد رسید. 

استفاده از لنزهای سریعتر

باتوجه به نوع لنز، حداکثر میزان دیافراگم متفاوت است. هر چقدر حداکثر دیافراگم بزرگتر باشد، لنزهای سریعتری برای عکاسی نور مرئی باید لحاظ شود.

استفاده از تثبیت کننده عکس (Image Stabilization)

گزینه تثبیت کننده عکس همانطور که از نامش پیداست، عکس را تثبیت کرده و مانع از ایجاد لرزش در عکاسی نور مرئی می‌شود. جدیدترین فناوری تثبیت کننده عکس در Nikon, Canon, Sony, Fuji و ... باعث شده که 4.5 نقطه مهار لرزش دوربین اضافه شود. بنابراین در دست گرفتن دوربین ساده‌تر شده است.

افزایش ISO دوربین

گاهی اوقات با اینکه دیافراگم در بازترین حالت خود قرار دارد، اما سرعت شاتر همچنان پایین است. برای برطرف کردن چنین مشکلی باید ISO دوربین را افزایش داد تا عکس های شفاف‌تری گرفت.

اینکه چگونه در حین عکاسی متوجه شویم با چه میزان ISO، سرعت شاتر افزایش می‌یابد این است که به طور کلی ISO سرعت شاتر را دوبرابر می کند. هنگام افزایش ISO در عکاسی در شرایط نور مرئی، باید دقت داشته باشید زیرا مقدار زیاد ISO نویز را در عکس بیشتر می‌کند.

اکثریت دوربین های مدرن قادر هستند که نویز را تا 1SO 1600 به خوبی مدیریت کنند و دوربین های حرفه ای حتی در ISO 6400 یا بالاتر کمی نویز دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی