گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

مفاهیم عکاسی با فلاش

چهارشنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰ ق.ظ

فلاش عکاسی برای نورپردازی سوژه استفاده میشود و کاربردهای منحصر به فرد خود را دارد. استفاده از دوربین فلش خاموش، شما را مقدور میسازد تا فلاش را به هر مکانی که انتخاب می‌کنید منتقل نمایید تا بتوانید نور و سایه ها را کنترل کنید. در هنگام کار و یا خرید فلش ممکن است با یکسری اصطلاحات و کلمات ناآشنا مواجه شوید که برخی از آنها به شرح زیر می‌باشد:

مفاهیم عکاسی با فلش

TTL: TTLهای موجود در دوربین ها به شما اجازه میدهند تا فلاش را روی آن تنظیم کنید تا میزان فلاش استفاده شده براساس سیگنالی که به دوربین برمی‌گردد باشد.

Bounce Flash: به روش تغییر جهت عکسبرداری از فلاش اشاره دارد تا نور پیش از برخورد با سوژه از سطح دیگری بازتاب شود. در بسیاری از موارد می‌توانید فلاش خود را تنظیم کرده تا نور از سقف بپردازد.

زمان تخلیه: واحد فلش برای بازیافت انرژی خازن که باعث روشن شدن آن میگردد، به زمان مشخصی نیاز دارد. زمان بازیافت به بهره وری چشمک زن، میزان مصرف فلش و شارژ باتری بستگی دارد. درصورتی که از فلاش با حداکثر توان خود استفاده نمایید، مدت زمان بیشتری برای دوباره شارژ شدن آن طول می‌کشد

سرعت همگام سازی: از جمله اصطلاحات عکاسی با فلاش میباشد که به سریعترین سرعت شاتر اشاره دارد. از آن میتوان برای روشن شدن کامل سنسور در هنگام روشن شدن فلش استفاده نمود.

متعادل کننده فلش و محیط: از نور فلاش در هنگام عکاسی میتوان برای افزایش نور محیط استفاده کرد که در این حالت اصطلاحا به آن متعادل کننده فلش و محیط گفته میشود. همچنین میتوان از فلاش به عنوان نورپر کننده برای کاهش کنتراست استفاده نمود. البته عکس این عمل نیز وجود دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی