گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

انتخاب مناسبترین دوربین عکاسی

چهارشنبه, ۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰ ق.ظ

تمامی افراد، یک عکاس را به واسطه دوربین عکاسی آن می‌شناسند. شرایط و عوامل مختلفی در انتخاب و خرید دوربین عکاسی تاثیر گذار هستند. در حال حاضر برندها مختلفی از دوربین عکاسی در بازار وجود دارد. از جمله محبوبترین برندها در میان عکاس میتوان به Nikon ،Canon ، Sony و Fuji اشاره کرد. علاوه بر آن هر کدام از این برندها دارای مدل های مختلفی می‌باشند که هریک دارای ویژگی های منحصر به فردی است.

انتخاب مناسبترین دوربین عکاسی

کیفیت عکس به لنزی که با آن عکاسی می‌کنید بستگی دارد. هرچقدر که در عکاسی پیشرفت می‌کنید، تغییر و انتخاب برند دوربین دشوارتر می‌شود به همین دلیل اکثر عکاسان بدنه دوربین را متناسب با لنزهایی که دارند عوض می‌کنند. همچنین خریدن دوباره آنهمه لنز از یک برند دیگر، صرفه‌ی اقتصادی ندارد.

با توجه به مسیری که عکاسی کنونی در پیش گرفته است، به راحتی میتوان گفت دوربین های برتر در آینده، دوربین های بدون آینه خواهند بود. نحوه عملکرد دوربین عکاسی در نور کم یک فاکتور اساسی در انتخاب دوربین عکاسی مناسب است. مگاپیکسل تاثیر کمی روی کیفیت عکس دارد حتی اگر بخواهید آن را در ابعاد 30×20 چاپ کنید. بنابراین نیازی نیست که موقع خرید دوربین عکاسی خیلی به مگاپیکسل و رزولوشن دوربین اهمیت دهید.

یادگیری نحوه استفاده از دوربین و حتی فهمیدن اینکه برای شروع به چه دوربینی نیاز دارید، نیاز به سال ها تجربه دارد. اگر متوجه اهمیت این موضوع نشوید احتمالا به آن دسته از عکاسانی که بدون هیچ پیشرفتی در عکاسی فقط مدل دوربین عوض می‌کنند خواهید پیوست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی