گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

تاریخچه شرکت پولاروید

چهارشنبه, ۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰ ق.ظ

عکاسی پولاروید نوعی روش عکاسی می‌باشد که در آن پس از چند ثانیه عکسبرداری، عکس به طور چاپی از دوربین خارج شده و به راحتی می‌توانید آنرا مشاهده نمایید. پولاروید ابتدا فعالیت خود را در سال 1937 آغاز کرد. دکتر لند، مخترع و موسس پولاروید، شرکت خود را در دهه 1930 میلادی راه اندازی کرد. نخستین دوربین پولاروید این شرکت در کریسمس 1948 در مرکز شهر بوستون به فروش رسید.

عکاسی فوری با دوربین پولاروید تمام عملیات موجود در اتاق تاریک را در داخل خود فیلم قرار می‌دهد. بدین شرح که ابتدا این فیلم باید از لنز دوربین نور بگیرد تا بتواند آن را به یک تصویر منفی تبدیل کند؛ سپس عکس را معکوس کرده و یک تصویر مثبت ساخته می‌شود. اختراع عکاسی فوری توسط پولاروید، راه جدیدی در عکاسی ایجاد کرد که تنها به فروش دوربین محدود نمی‌شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطلب عکاسی پولاروید مراجعه نمایید.

ویژگی عکس های پولاروید

اگر به تصویر زیر توجه کنید، می‌بینید که تمامی عکس های پولاروید دارای حاشیه های سفید رنگ در اطراف خود هستند. معمولا افراد از فضای این حاشیه ها استفاده می‌کنند و از آن برای درج تاریخ و یادداشت بکار می‌گیرند. در اغلب مواقع ابعاد خود عکس مربع است. از جمله سایزهای رایج و استاندارد چاپ پولاروید 7.9*7.9 برای عکس و 10.7*8.9 برای حاشیه است. کاغذ مورد استفاده در این دوربین ها، مانند نمونه کلاسیک معمولا براق است.

سرانجام عکاسی پولاروید

برای کاهش هزینه های عکاسی پولاروید، این شرکت تصمیم گرفت تقریباً تمامی محصولات جدید فوری و فیلمبرداری را در چین و دیگر کشورها با دستمزد پایینتر تولید نماید. اقدامی که باعث شد پولاروید بیشتر امکانات تولید ماساچوست را تعطیل کند.

پولاروید اعلام کرد که این شرکت تولید فیلم فوری را در سال 2008 متوقف خواهد کرد. در آخر نیز عصر چرخش و چرخش ناگهانی پولارویدها به نقطه پایانی خود رسید. بعد از این اعلام پولاروید، گروهی از کارمندان سابق یک کارخانه تولید فیلم پلاروید در هلند خریداری کردند. این شرکت The Impossible Project نام داشت.

موزه MIT

عکاسی پرتره پولاروید از لیدی گاگا، که در طی یک کنفرانس مطبوعاتی در موزه MIT در کمبریج در سال 2010 رونمایی شد. پولاروید طی یک رویداد مطبوعاتی از اهدای 10 هزار مورد بایگانی به موزه MIT خبر داد. قبل از این رویداد از خانوم گاگا توسط یک دوربین کلاسیک 20 × 24 Polaroid عکس گرفته شد. این دوربین تنها دوربین موجود در جهان است که در استودیویی در شهر نیویورک نگهداری می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی