گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

تأسیس آتلیه عکاسی خانگی

چهارشنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰ ق.ظ

تاسیس آتلیه عکس خانگی یکی از بهترین به بصرفه‌ترین راهکارها برای افرادی است که قصد تاسیس استودیو عکاسی را دارند. چراکه دیگر مجبور نیستند مکان و یا ساختمانی را برای تاسیس آتلیه، رهن، اجاره و یا خریداری کنند. فضایی که برای عکاسی در خانه باید مد نظر داشته باشید نباید خیلی شلوغ باشد. هرچه فضای بیشتری در استودیو عکس خانگی خود داشته باشید مطمئنا آزادی عمل بیشتری خواهید داشت.

تأسیس آتلیه عکاسی خانگی

از دیگر نکات تاسیس استودیو عکس خانگی ، تجهیزات عکاسی است. در عکاسی تجهیزات بسیار متنوعی وجود دارد که برخی از آنها در یکسری شاخه های عکاسی کاربرد فراوانی دارند اما در یکسری دیگر، خیر. دوربین، لنز، سه پایه و فلاش ابزارهای مشترک در تمام ژانرهای مختلف عکاسی می‌باشند. از مهمترین تجهیزات برای تاسیس آتلیه عکس خانگی میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

منبع نور برای استودیو عکس خانگی: برای نورپردازی از فلاش های استودیویی که با برندها و قیمت های مختلف وجود دارد می‌توانید در استودیو عکس خانگی خود استفاده کنید.

سه پایه نور و پانتوگراف: سه پایه نور ابزاریست که به منظور ثابت کردن منابع نوری بکار گرفته می‌شود. این ابزار لازمه ستاپ نورها در عکاسی صنعتی، تبلیغاتی، مدلینگ و پرتره است.

میز عکاسی: میز نور وسیله‌ای است که در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی استفاده می‌شود.

اصلاح کننده ها و بازتاب دهنده های نور: این تجهیزات بعنوان ملزوماتی برای عکاسی پرتره، مدلینگ، صنعتی و تبلیغاتی شناخته می‌شوند.

پرده عکاسی یا فون برای آتلیه عکس خانگی: بهتر است سراغ پس زمینه هایی که قابلیت جمع و حمل شدن دارند بروید. 

دوربین و لنز مناسب برای عکاسی در منزل: این وسایل هرچه مجهزتر باشند، کیفیت کار نیز بیشتر خواهد شد. انواع مختلفی دوربین و لنز عکاسی در بازار وجود دارد که باید باتوجه به شاخه عکاسی خود، مناسب‌ترین آنها را انتخاب نمایید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی