گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

ترفندهای عکاسی پانوراما

سه شنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰ ق.ظ

استفاده از تجهیزات لازم و بکارگیری صحیح تکنیک های عکاسی، شرط اصلی دستیابی به panoramaهای حرفه‌ای و قوی است. برای عکاسی پانوراما، ابتدا باید ناحیه و منظره‌ای که قصد عکاسی از آن دارید را مشخص کنید. بهترین مناطق، مناطقی هستند که مشرف به چشم اندازها می‌باشند. تنها درصورتی که دارای تجهیزات پانورامای کالیبره شده میباشید، از منظره هایی که دارای درخت، بوته و سایر اشیاء در پیش‌زمینه دارند، عکسبرداری کنید.

ترفندهای عکاسی پانوراما

مراقب باد و سایر اجسام متحرک باشید. باد می‌تواند برگ درختان، چمن، آب و ماسه را در هنگام عکسبرداری در جهات مختلف جابجا کند که این موضوع خراب شدن پانورامای شما می‌شود. برای استفاده از سه پایه آنرا روی سطح محکم قرار داده و تراز نمایید. پس از تراز کردن، دوربین خود را بر اساس نحوه‌ای که میخواهید عکاسی کنید، به صورت افقی یا عمودی روی سه پایه قرار داده و آنرا محکم‌تر کنید.

به جای LCD دوربین، از منظره‌یاب نگاه کنید. وردهی باید به طور کامل قفل شده و فوکوس خودکار غیرفعال باشد. برای آغاز فرایند عکسبرداری ابتدا دوربین خود را به نقطه شروع خود، در سمت چپ نشانه رفته و اولین عکس را بگیرید. پیش از شروع و حرکت دوربین ببینید که نقطه فوکوس مرکزی شما در منظره‌یاب به کجا اشاره می‌کند. سپس دوربین را به سمت راست حرکت داده تا آن نقطه در لبه مرکزی فریم قرار گیرد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مطلب تکنیک های عکاسی پانوراما مراجعه کنید.

اگر تصمیم ندارید از سه پایه استفاده کنید، ابتدا در یک نقطه ثابت ایستاده و آرنج های خود را نزدیک بدن خود نگه دارید. تنها قسمت بالای بدن خود را چرخانده و دوربین را همیشه در نزدیکی سر خود قرار دهید. درواقع در این حالت عکاسی، پاهای شما سه پایه و قسمت بالای بدن شما سر سه پایه است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی