گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

خصوصیات رنگ سفید در مد

چهارشنبه, ۲۴ فروردين ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰ ق.ظ

برای آنکه بتوانید لباس هایی زیبا و جذاب ایجاد نمایید، لازم است در انتخاب رنگ ها دقت آشنایی و دقت کافی داشته باشید. به همین دلیل نیز است که مبحث رنگشناسی و آشنایی با رنگ ها در دنیای مد و فشن و طراحی لباس از اهمیت بالایی برخوردار است. هر رنگ می‌تواند معانی، مفاهیم، نمادگرایی و ارتباط متفاوتی در فرهنگ های مختلف داشته باشد.

خصوصیات رنگ سفید در مد

به عنوان مثال در فرهنگ های غربی، رنگ سفید اغلب با عروسی ها، بیمارستان ها و فرشته ها در ارتباط است و بیشتر به منظور انتقال حس پاکی، خلوص و آرامش استفاده می‌شود. درصورتی که در بسیاری از فرهنگ های شرقی، این رنگ نمادی از مرگ و دنیای دگر است و با غم و اندوه ارتباط دارد.

با اینکه در روانشناسی رنگ ها برای تمامی افراد یک مفهوم، معنی و تاثیر از رنگ سفید وجود دارد اما برای تبدیل شدن به یک طراح کاربلد باید به معانی نمادین آن ها نیز توجه داشت.

رنگ سفید، بیانگر پاکی و بی‌گناهی است. این رنگ، روشن است و می‌تواند نوعی حس حجمی بیش از واقعیت را ایجاد کند و یا مواردی را برجسته نماید.

روانشناسی رنگ سفید در طراحی لباس، احساساتی نظیر سرد، ملایم و نابارور بودن را توصیف می‌شود. از جمله معانی مثبتی که بواسطه رنگ سفید می‌توان منتقل کرد شامل پاکی، پاکیزگی، طراوت و سادگی است. با اینحال این رنگ جنبه های منفی نیز دارد. رنگ سفید می‌تواند خشک، سرد و منزوی به نظر برسد.

برای استفاده از رنگ سفید در لباس، یادتان باشد آن را به طور مناسب با رنگ های دیگر ست نمایید. این رنگ با بیشتر رنگ ها قابل ست کردن است. رنگ مشکی یکی از بهترین رنگ های متضاد برای ست کردن با این رنگ است. اگر برای جلسات تجاری و کاری قصد پوشیدن لباس سفید را دارید، تردید نکنید. زیرا این رنگ نسبت به سایر رنگ ها می‌تواند به ایجاد فضایی قابل اعتماد کمک کند.

در کلاس آموزش طراحی لباس در اهواز بحث رنگ شناسی به طور کامل آموزش داده می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی