راه های درآمدزایی از گالری عکاسی
برخی از عکاسان به تاسیس گالری عکاسی فکر میکنند و یا برخی نی درحال حاضر صاحب یک گالری هستند. اما تاسیس یک گالری هنری نیاز به یک حداقل سرمایهای دارد. داشتن گالری از جمله کسب و کارهایی میباشد که هم دارای درآمدهای متغییر است و هم ثابت. این درآمدها میتواند شامل کمیسیون فروش از گالری و فروشگاه، پیشپرداخت کرایه نمایشگاه، ورکشاپهایی که هر چند وقت یک بار برگزار میشوند، و دستمزد مشاوره باشد. اما چگونه سیاست مناسبی در اینباره داشته باشیم تا بتوانیم به درآمد مناسبی دستیابیم؟
کمیسیون فروش
عامل اصلی بیشتر درآمدزایی گالری عکاسی و دیگر صنف ها، کمیسیون یا درصد فروش است. گالری های مختلف میزان درصد فروش متفاوتی دارند. درصد فروشی که گالری برای خود بر میدارد به هزینه های کرایه گالری، سطح خدماتی که ارائه میدهد، شهرت عکاس و گالری وابسته است. توصیه میشود عکاسان برای شانس بهتر فروش آثارشان به سراغ گالری هایی با درصد فروش بالاتر روند.
کرایه نمایشگاه گالری عکاسی
در این حالت گالری به جای اینکه تمام هزینه های دریافتی خود را بر دریافت کمیسیون متمرکز کند، بخشی از هزینه دریافتی را به کرایه گالری و بخشی دیگر را به کمیسیون اختصاص میدهد. بدین صورت که گالر از هنرمندان یا عکاس بیعانه یا پیشپرداخت میگیرد، اما نسبت به قبل کمیسیون کمتری دریافت میکند.
اگر تصمیم دارید که گالریای را تاسیس کنید، فراموش نکنید که تلفیق درآمدهای ثابت و متغیر برای بقاء بلندمدت نکتهای کلیدی است. همچنین اگر هنرمند و یا عکاس هستید، مراقب گالری هایی که پیشپرداخت زیاد و کمیسیون خیلی کم میگیرند یا اصلاً کمیسیونی نمیگیرند باشید. چراکه این دسته گالری ها انگیزهی کمتری برای فروش آثار خواهد داشت.
رویدادها
با اجاره دادن بخشی از فضای گالری عکاسی خود به کسب و کارهای دیگر، چه از طریق اجرت ورکشاپ شرکتکنندگان یا کرایهی اتاق توسط مدیر یک رویداد، میتوانید درآمدی را کسب کنید. همچنین برگزاری رویدادهای رایگان میتوانند بخشی از استراتژی بازاریابی گالری باشد.
فروشگاه گالری و کافه
بسیاری از گالری های عکاسی و یا حوزه های دیگر، فروشگاهی در خود نیز دارند که اقلامی مانند عکس و کارت از هنرمندانشان، یا چیزهای دستسازی مثل سرامیک و زیورآلات میفروشد. از این طریق هم درآمد از طریق کمیسیون و کرایه را خواهید داشت و هم از فروش چیزهای دیگر.
خدمات و هزینه های گالری عکاسی
هزینه های گالری عکاسی بوسیله کرایه یا کمیسیونی که از هنرمند یا عکاس دریافت میکند، پرداخت میشود. این هزینهها مشتملاند بر هزینهی اجاره مکان، دستمزد کارکنان، بیمه، حملونقل، بازاریابی، هزینهی برق، آب، گاز و تلفن، و مالیات. اگر مکان برگزاری گالری برای خودتان نباشد، اجاره احتمالاً بزرگترین هزینهی بعدیتان خواهد بود. این موضوع میتواند بسته به بزرگی مکان، محله قرارگیری آن، قدمت ساختمان و ... تغییر کند.
برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر از این حوزه میتوانید به لینک راه های کسب درآمد از گالری عکاسی مراجعه کنید.