گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

کسب و کار عکاسی یکی از جذابترین مشاغلی است که میتوان به راحتی اشاره کرد. عکاسی یکی از حرفه های محبوب در دنیا است که از طرفداران بسیاری برخوردار می‌باشد. شرایط دنبال کردن هنر عکاسی به عنوان با یک حرفه کاری و یا صرفا از روی سرگمی و علاقه، باهمدیگر کاملا متفاوت است. بسیاری از عکاسان پس از مواجه شدن با موانع موجود در راه بازارکار عکاسی، سختی‌های کار را درک کرده و بسیاری با شکست مواجه می‌شوند.

در ادامه به 5 اشتباه راج در هنگام ورود به بازارکار عکاسی می‌پردازیم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر نیز میتوانید به مقاله اشتباهات رایج در ورود به بازارکار عکاسی مراجعه نمایید.

رایجترین اشتباهات در هنگام ورود به عرصه کسب و کار عکاسی

داشتن انتظارات غلط

فعالیت در حوزه بازار کار عکاسی دیگر هنر و سرگرمی نیست بلکه راهی برای کسب درامد و ارائه خدمات است. مشتریان شما انتظارها و نیازهایی دارند که شما به‌عنوان یک عکاس وظیفه دارید که با گرفتن دستمزد معقولی از آنها، این انتظارات را برآورده سازید. مشتریان، شما را بر اساس کارهای قبلی‌تان استخدام می‌کنند و توقع دارند سبک کاری‌تان را برایشان تکرار کنید نه اینکه سبک و مدل جدیدی را خلق یا امتحان کنید. اصلا ملزومیتی مبنی بر اینکه علاقه همیشه باید تبدیل به حرفه شود، نیست.

عدم تمرکز روی یک حوزه کاری

برای موفق شدن خصوصا در عکاسی، اکیداً توصیه می‌کنم که تنها روی یک ژانر متمرکز و متخصص شوید. هنگامی که وقت و انرژی تان را در تمامی شاخه های عکاسی صرف می‌کنید، به آهستگی در آنها رشد خواهید کرد و احتمالاً دیگر وقت کافی برای بزرگ شدن در یکی از این حوزه‌ها را نخواهید داشت. شما باید در حوزه موردنظرتان زمان زیادی را سرمایه‌گذاری کنید.

یکی از این شاخه ها را که در آن نسبت به بقیه بهتر هستید و علاقه بیشتری نیز در آن دارید را انتخاب کنید و خودتان را در آن رشد و حرفه‌ای سازید.

عدم درک مخاطب در بازارکار عکاسی

برای موفقیت در بازارکار عکاسی، باید همواره بتوانید خواسته ها و ارزش های مخاطبانتان را درک کنید و اطلاعاتتان را در اینباره بروز نگه دارید. برای این منظور باید زمان کافی بگذارید تا متوجه شوید مخاطبان‌تان چه می‌خواهند و پیام‌تان را با راه حل آنها تطبیق دهید.‌

گم شدن در مسائل فنی

هنگامی که بر جنبه های فنی عکاسی تمرکز نمایید و یا سعی می‌کنید خدمات‌تان را با به رخ کشیدن امکانات فنی دوربین‌ها و تجهیزات آن، کارمتا را بفروشید، توانایتان برای ایجاد ارتباط احساسی با مشتری از دست می‌دهید. آنها با عکس‌ها نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند چرا که عکاسی را به‌همان بینشی که ما به‌عنوان عکاس می‌توانیم می‌بینید، نمی‌بینند.

عدم شناخت محصول در بازارکار عکاسی

برای یک عکاس، هدف تنها عکس گرفتن نیست. عکس و قابلیت‌های فنی شما صرفاً ابزاری برای دست‌یابی هدف مشتری از گرفتن عکس هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی