گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

رنگ شناسی لباس در استایلینگ

سه شنبه, ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰ ق.ظ

رنگ شناسی لباس مهمترین مسئله در استایلینگ و همچنین طراحی لباس می‌باشد. رنگ ها مهمترین و تاثیرگذارترین عامل در این موضوع می‌باشد. چراکه حتی لباس ها و یا طرح شما به خودی خود زیبا باشند، اما فاقد رنگبندی مناسب باشد، نمی‌تواند آنطور که باید زیبا و جذاب به نظر برسد. برای آنکه بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، بایستی رنگ ها را در جای مناسب خود استفاده نمایید.

رنگ شناسی لباس در استایلینگ

مهمترین گام در رنگ شناسی لباس، آشنایی با دایره رنگ ها است. رنگ ها در سه دسته اصلی قرمز، زرد و آبی تقسیم می‌شوند. برای این خاطر به آنها گفته می‌شود زیرا از ترکیب هیچ رنگ دیگری بوجود نیامده‌اند و در نوع خود خالص هستند. اگر رنگ های اصلی را با یکدیگر به صورت دو به دو ادغام نمایید، رنگ های ثانویه، و اگر رنگ های ثانویه را یکدیگر ترکیب کنیم، رنگ های بیشتری حاصل می‌شود.

هرکدام از رنگ های مذکور میتوانند در درجات متفاوت از روشنی نیز قرار بگیرند. به میزان درخشندگی رنگ ها رنگ مایه گفته می‌شود. رنگمایه ها در رنگ شناسی لباس مهمترین مسئله در استایلینگ محسوب میشوند. زیرا چشم به آنها بسیار حساس بوده و در بازتاب رنگ نیز کمک شایانی می‌نمایند.

رنگ‌های گرم باعث ایجاد هیجان و انرژی در فرد می‌شود برای ست کردم این دسته از رنگ‌ها بایستی در انتخاب تناژها دقت شود که احساس بدی را به ‌واسطه حجم انرژی منتقل‌کننده در مخاطب خود القا نکند. ترکیب رنگ‌های سرد در مقابل خانواده گرم‌ها راحت‌تر و ساده‌تر است.

در رنگ شناسی لباس گفته می‌شود که رنگ های مکمل 6 عدد بوده و در سه دسته طبقه بندی می‌شوند. 1. قرمز و سبز  2. آبی و نارنجی 3. دست های مکمل هستند. هم‌نشینی این رنگ ها ست های مناسبی ایجاد می‌کند برای مثال ست بنفش و زرد در این دسته قرار دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی