گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

ظهور پارچه های هوشمند در صنعت مد

چهارشنبه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰ ق.ظ

پارچه های هوشمند از جمله دستاوردهایی می‌باشد که بواسطه پیشرفت تکنولوژی در عرصه طراحی لباس و مد و فشن حاصل شده است. پارچه های هوشمند دارای تکنولوژی می‌باشند که می‌توانند نسبت به محرک هایی نظیر گرما، مواد شیمیایی و الکتریسیته واکنش نشان دهند. درواقع  پارچه های هوشمند، پارچه هایی با ویژگی های خاص هستند. به طوری که این ویژگی ها را نمی‌توانید در پارچه های معمولی مشاهده نمایید.

ظهور پارچه های هوشمند در صنعت مد

حضور این پارچه ها باعث شد تا لباس های خلاقانه‌تری بوجود آید. منسوجات هوشمند، منسوجاتی هستند که دارای ابزارهای دیجیتال و الکترونیکی می‌باشند. در داخل آنها اغلب باتری، مدار و سنسور تعبیه شده تا به محیط واکنش نشان دهند.

منسوجات خود به چند بخش اصلی تقسیم بندی می‌شوند که عبارتند از منسوجاتی که دارای مدار و LED هستند و منسوجاتی که در ساختار آنها دیود، سیم و سلول های خورشیدی قرار دارد.

شما می‌توانید از این پارچه ها برای اهداف مختلف مانند پزشکی، فعالیت در دنیای مجازی، پیاده سازی اهداف واقعیت مجازی و مواردی از این قبیل استفاده نمایید. به طور کلی مزایا و قابلیت پارچه های هوشمند به شرح زیر است:

  • بررسی لحظه‌ای شرایط بدن
  • پایین آوردن سریع موارد خطرناک
  • نشان دادن موقعیت لحظه‌ای افراد
  • بیانگر مدهای خلاقانه
  • و …

استفاده از پارچه ها و منسجات هوشمند در طرح های خود، میتواند شما را تا حد زیادی از سایر رقبایتان جلو بیاندازد. باتوجه به میزان پیشرفته بودن تکنولوژی بکار گرفته شده در پارچه، قیمت آن میتواند متغییر باشد. کلاس آموزش طراحی لباس در مشهد نحوه بکار گیری المان ها و دیودها را به شما آموزش می‌دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی