گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

عناصر پایه در طراحی لباس

سه شنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰ ق.ظ

طراحی لباس از عناصر اساسی و پایه‌ای تشکیل شده که بنیان گذار این حرفه است. زمانی که این عناصر باهم ترکیب و مطابقت داده شوند، سبک های مختلفی از بلوز و تاپ را میتوان طراحی کرد. با استفاده از عناصر و جزییات مختلف می‌توان لباس هایی با پایه یکسان را در طرح های مختلف، طراحی کرد. از جمله این جزئیات میتوان به طرح پارچه، نحوه بکار گیری سجاف ها، قد لباس و آستین، سایه روشن های چین، اکسسوری های مختلف بر روی لباس و ... اشاره کرد.

عناصر پایه در طراحی لباس

از جمله نکات بسیار اساسی برای تبدیل شدن به یک طراح خوب و موفق، داشتن خلاقیت او ایده های نو است. سلیقه و علاقه شخصی خود را در طرحایتان به کار ببرید و آنها را با یکدیگر ترکیب و دگرگون کنید. برای آنکه بتوانید طرح های مخصوص به خود را ایجاد نمایید باید دید و بینش خوبی داشته باشد. برای این منظور از کتاب ها، مجلات مختلف در حوزۀ لباس و فشن و لباس های افراد محبوب استفاده کنید.

رنگ ها از جمله عناصر پایه و اساسی در طراحی لباس می‌باشند که قدرت زیادی دارند. از ترکیبات رنگی مختلف می‌توان سبک های گوناگونی را برای یک طرح ایجاد کرد. با استفاده از کتاب های رنگ آمیزی در حوزه طراحی لباس، بدون آنکه نگران نتیجه کار شد، میتوان پی برد کدام یک از ترکیب رنگ ها با یکدیگر مناسب هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی