گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

نکات لازم برای ایجاد استودیو عکاسی

سه شنبه, ۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰ ق.ظ

برپایی و تشکیل یک استودیو عکاسی شخصی، میتواند آرزوی هر عکاس باشد. بسیاری از عکاسان داشتن یک آتلیه شخصی را کاملا کار غیر ممکن و دست نیافتنی می‌دانند. به طوری که این اصلا اینگونه نیست.دامه به نکاتی اشاره میکنیم که شما را در ساخت استودیو عکاسی یاری میکند.

محل راه اندازی استودیو عکاسی

تصمیم گیری در مورد محل ساخت استودیو عکاسی درواقع به لیست مشتری های شما و بودجه‌تان بستگی دارد. اگر مشتری های شما بیشتر جوان ها و قشر متوسطه ی جامعه هستند و بودجه‌ی زیادی نیز ندارید، بهتر است در محل های قدیمی‌تر و معمولی‌تر استودیوتان را تاسیس کنید.

اما اگر مشتری های شما قشر بالای جامعه هستند، طبیعتا یک اتلیه در محل های معمولی را نمی‌پذیرند. در نتیجه بهتر است آتلیه خود را در محل های بهتری راه اندازی کنید که مسلما نیاز به سرمایه اولیه زیادی است.

نکات لازم برای ایجاد استودیو عکاسی

طراحی داخلی استودیو عکاسی

شما باید فضای در دسترستان را با توجه به احتیاجات و کار های مختلف‌تان تفکیک کنید. مثلا عکاسان پرتره فضایی برای چینش پس زمینه و تجهیزات نورپردازی احتیاج دارند. همچنین عکاسی از غذا و یا محصویلا ممکن است به میز و صندلی و یا پشت زمینه خاصی لازم باشد.

رنگ دیوارها در کار عکاسی بسیار تاثیر گذر است. اگر می‌خواهید انعکاس نور بیشتری داشته باشید و سایه ها را از بین ببرید، رنگ های ملایم مانند سفید یک گزینه عالی برای رنگ دیوار محسوب می‌شود. باتوجه به آنکه همواره باید تجهیزات نورپردازی و عکاسی را جابجا کنید، بهتر از کفپوش های چوبی یا سرامیکی برای آتلیه خود استفاده کنید.

تجهیزات نورپردازی برای استودیو

تنظیم نور مهمترین و حیاتی‌ترین عمل در عکاسی که بواسطه تجهیزات نورپردازی فراهم میشود. علاوه بر داشتن تجهیزات لازم برای عکسبرداری، به یک آتلیه آفتاب خور نیز نیاز دارید. از این طریق می‌توانید از نور طبیعی خورشید نیز برای عکاسی هایتان استفاده کنید.

مهمترین تجهیزات نورپردازی برای استودیو شامل موارد زیر هستند:

  • لامپ های  LED  (LED Lamps)
  • اسپید لایت (Speedlights)
  • اصلاح کننده های نور (Modifiers)

انواع Modifiers

چترها (Umbrellas): در استودیو عکاسی از آن برای عکسبرداری تصاویری با نور یکنواخت استفاده می‌شود. چترها شامل دو نوع چتر بازتابی و چتر شفاف هستند. چتر بازتابی، نور را بخوبی بازتاب کرده و به سمت سوژه هدایت می‌کند. چتر شفاف، پشت به سوژه قرار گرفته و برای عکاسی پرتره و تبلیغاتی عالی هستند.

سافت باکس (Softbox): سافت باکس ها چترهایی به شکل مستطیل یا هشت ضلعی و بسیار شبیه به پنجره هستند. این تجهیزات نور نرم را بر روی سوژه پخش می‌کند.

اسکریم یا پنل دیفیوزر (Scrims): پنل دیفیوزر یک صفحه‌ی مستطیلی شکل هستند و به راحتی می‌توان آنها را هر جایی حمل کرد. از این تجهیزات هم برای استفاده در محل های باز و نور طبیعی و هم در استودیو عکاسی و نورهای مصنوعی استفاده می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی