گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

همه چیز دربار عکاسی مد و فشن

چهارشنبه, ۱ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰ ق.ظ

عکاسی مد و فشن یکی از پرطرفدارترین شاخه ها در دنیای عکاسی محسوب می‌شود. در این این عکاسی معمولاً از مدل هایی استفاده می‌شود که چیز خاصی، مانند لباس ها، اکسسوری ها، کفش، عطر و سایر محصولات مارک دار طراحی شده توسط خانه های مد در سراسر جهان، را نمایش دهند.

عکاسی مد و فشن همواره با گذر زمان درحال تغییر کردن و بروز شدن هست به همین دلیل توانسته از گذشته تا کنون دوام داشته باشد. این نوع عکاسی تقریبا از سال 1840 آغاز شد. این نوع شاخه عکاسی به نوعی هنر تصوری محسوب می‌شود نه هنر کاربردی. چراکه تصاویر ایجاد شده عملکرد سودمندانه‌ای ندارند.

عکاسی مد با توجه به حوزه بکارگیری آن، انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر است:

  • مد کاتالوگ Catalogue Photography
  • عکاسی مد عالی High Fashion photography
  • مد خیابانی Street Fashion Photography
  • عکاسی مد ادیتوریال Editorial Fashion Photography

ارتباط عکاسی فشن با هنر

عکاسی مد، پیوند و ارتباط نزدیکی با هنر معاصر، فرهنگ عامه و رسانه ها دارد. این حوزه عکاسی نه تنها بیانگر نگرش ها، آرزوها و سلیقه های مردمیست، بلکه منعکس کننده دیدگاه هایی است که زنان در مورد تصویر خود از جنسیت دارند. امروزه مجلات بسیاری هستند که از این سبک عکاسی برای تصاویر جلد و کاور خود استفاده می‌کنند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به مطلب عکاسی مد مراجعه کنید.

پاریس و فشن

تمام گرایش های اصلی عکاسی مد از پاریس و برلین نشات می‌گرفت. درواقع این گرایش های مد در فرانسه و آلمان بود که در Harper’s Bazaar و Vogue به نمایش گذاشته می‌شد. باتوجه به آنکه بسیاری از بزرگترین لباس های بزرگ و خانه های مد در پاریس واقع شده بودند، اینجا بود که بیشتر پیشگامان عکاسی مد را انجام دادند.

همه چیز دربار عکاسی مد و فشن

عکاسی فشن و مد قرن 21

عکاسی مد در قرن 21 را سه چیز همراه بود: 1. بمب گذاری های 11 سپتامبر 2. فقیر شدن جهان سوم 3. رکود اقتصادی (2007-2014). این عوامل به طرق مختلفی بر دنیای مد و طراحی لباس تاثیر گذاشتند. 
در این قرن به منظور فرار برای کاهش عدم قطعیت های مالی و سیاسی، احیای عکس های مد سورئالیستی یا سبک کیچ و همچنین استفاده مداوم از افراد مشهور و سوپرمدل های قدیمی را تشویق کرده است. نارضایتی فزاینده از ارزش های تثبیت شده پس از ریاضت اقتصادی درتمام دنیا، همچنان باعث تحریک استفاده از عناصر بحث برانگیز در طراحی عکس های مد و فشن شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی