گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

۲ مطلب در دی ۱۴۰۰ ثبت شده است

۰۷
دی

برخی از عکاسان به تاسیس گالری عکاسی فکر می‌کنند و یا برخی نی درحال حاضر صاحب یک گالری هستند. اما تاسیس یک گالری هنری نیاز به یک حداقل سرمایه‌ای دارد. داشتن گالری از جمله کسب و کارهایی میباشد که هم دارای درآمدهای متغییر است و هم ثابت. این درآمدها می‌تواند شامل کمیسیون فروش از گالری و فروشگاه، پیش‌پرداخت کرایه نمایشگاه، ورکشاپ‌هایی که هر چند وقت یک بار برگزار می‌شوند، و دستمزد مشاوره باشد. اما چگونه سیاست مناسبی در اینباره داشته باشیم تا بتوانیم به درآمد مناسبی دستیابیم؟

راه های درآمدزایی از گالری عکاسی

کمیسیون فروش

عامل اصلی بیشتر درآمدزایی گالری عکاسی و دیگر صنف ها، کمیسیون یا درصد فروش است. گالری های مختلف میزان درصد فروش متفاوتی دارند. درصد فروشی که گالری برای خود بر می‌دارد به هزینه های کرایه گالری، سطح خدماتی که ارائه می‌دهد، شهرت عکاس و گالری وابسته است. توصیه می‌شود عکاسان برای شانس بهتر فروش آثارشان به سراغ گالری‌ هایی با درصد فروش بالاتر روند.

کرایه نمایشگاه گالری عکاسی

در این حالت گالری به جای اینکه تمام هزینه های دریافتی خود را بر دریافت کمیسیون متمرکز کند، بخشی از هزینه دریافتی را به کرایه گالری و بخشی دیگر را به کمیسیون اختصاص می‌دهد. بدین صورت که گالر از هنرمندان یا عکاس بیعانه یا پیش‌پرداخت می‌گیرد، اما نسبت به قبل کمیسیون کمتری دریافت می‌کند.

اگر تصمیم دارید که گالری‌ای را تاسیس کنید، فراموش نکنید که تلفیق درآمدهای ثابت و متغیر برای بقاء بلندمدت نکته‌ای کلیدی است. همچنین اگر هنرمند و یا عکاس هستید، مراقب گالری هایی که پیش‌پرداخت زیاد و کمیسیون خیلی کم می‌گیرند یا اصلاً کمیسیونی نمی‌گیرند باشید. چراکه این دسته گالری ها انگیزه‌ی کمتری برای فروش آثار خواهد داشت.

رویدادها

با اجاره دادن بخشی از فضای گالری عکاسی خود به کسب و کارهای دیگر، چه از طریق اجرت ورکشاپ شرکت‌کنندگان یا کرایه‌ی اتاق توسط مدیر یک رویداد، می‌توانید درآمدی را کسب کنید. همچنین برگزاری رویدادهای رایگان می‌توانند بخشی از استراتژی بازاریابی گالری باشد.

فروشگاه گالری و کافه

بسیاری از گالری های عکاسی و یا حوزه های دیگر، فروشگاهی در خود نیز دارند که اقلامی مانند عکس و کارت از هنرمندان‌شان، یا چیزهای دست‌سازی مثل سرامیک و زیورآلات می‌فروشد. از این طریق هم درآمد از طریق کمیسیون و کرایه را خواهید داشت و هم از فروش چیزهای دیگر.

خدمات و هزینه های گالری عکاسی

هزینه های گالری عکاسی بوسیله کرایه یا کمیسیونی که از هنرمند یا عکاس دریافت می‌کند، پرداخت می‌شود. این هزینه‌ها مشتمل‌اند بر هزینه‌ی اجاره مکان، دستمزد کارکنان، بیمه، حمل‌ونقل، بازاریابی، هزینه‌ی برق، آب، گاز و تلفن، و مالیات. اگر مکان برگزاری گالری برای خودتان نباشد، اجاره احتمالاً بزرگترین هزینه‌ی بعدی‌تان خواهد بود. این موضوع می‌تواند بسته به بزرگی مکان، محله قرارگیری آن، قدمت ساختمان و ... تغییر کند.

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر از این حوزه میتوانید به لینک راه های کسب درآمد از گالری عکاسی مراجعه کنید.

۰۱
دی

عکاسی مد و فشن یکی از پرطرفدارترین شاخه ها در دنیای عکاسی محسوب می‌شود. در این این عکاسی معمولاً از مدل هایی استفاده می‌شود که چیز خاصی، مانند لباس ها، اکسسوری ها، کفش، عطر و سایر محصولات مارک دار طراحی شده توسط خانه های مد در سراسر جهان، را نمایش دهند.

عکاسی مد و فشن همواره با گذر زمان درحال تغییر کردن و بروز شدن هست به همین دلیل توانسته از گذشته تا کنون دوام داشته باشد. این نوع عکاسی تقریبا از سال 1840 آغاز شد. این نوع شاخه عکاسی به نوعی هنر تصوری محسوب می‌شود نه هنر کاربردی. چراکه تصاویر ایجاد شده عملکرد سودمندانه‌ای ندارند.

عکاسی مد با توجه به حوزه بکارگیری آن، انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر است:

  • مد کاتالوگ Catalogue Photography
  • عکاسی مد عالی High Fashion photography
  • مد خیابانی Street Fashion Photography
  • عکاسی مد ادیتوریال Editorial Fashion Photography

ارتباط عکاسی فشن با هنر

عکاسی مد، پیوند و ارتباط نزدیکی با هنر معاصر، فرهنگ عامه و رسانه ها دارد. این حوزه عکاسی نه تنها بیانگر نگرش ها، آرزوها و سلیقه های مردمیست، بلکه منعکس کننده دیدگاه هایی است که زنان در مورد تصویر خود از جنسیت دارند. امروزه مجلات بسیاری هستند که از این سبک عکاسی برای تصاویر جلد و کاور خود استفاده می‌کنند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به مطلب عکاسی مد مراجعه کنید.

پاریس و فشن

تمام گرایش های اصلی عکاسی مد از پاریس و برلین نشات می‌گرفت. درواقع این گرایش های مد در فرانسه و آلمان بود که در Harper’s Bazaar و Vogue به نمایش گذاشته می‌شد. باتوجه به آنکه بسیاری از بزرگترین لباس های بزرگ و خانه های مد در پاریس واقع شده بودند، اینجا بود که بیشتر پیشگامان عکاسی مد را انجام دادند.

همه چیز دربار عکاسی مد و فشن

عکاسی فشن و مد قرن 21

عکاسی مد در قرن 21 را سه چیز همراه بود: 1. بمب گذاری های 11 سپتامبر 2. فقیر شدن جهان سوم 3. رکود اقتصادی (2007-2014). این عوامل به طرق مختلفی بر دنیای مد و طراحی لباس تاثیر گذاشتند. 
در این قرن به منظور فرار برای کاهش عدم قطعیت های مالی و سیاسی، احیای عکس های مد سورئالیستی یا سبک کیچ و همچنین استفاده مداوم از افراد مشهور و سوپرمدل های قدیمی را تشویق کرده است. نارضایتی فزاینده از ارزش های تثبیت شده پس از ریاضت اقتصادی درتمام دنیا، همچنان باعث تحریک استفاده از عناصر بحث برانگیز در طراحی عکس های مد و فشن شده است.