گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

۸ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

۳۱
فروردين

دوربین های عکاسی ماکرو دارای ویژگی های خاصی میباشند که از طریق آن میتوان کلوز آپ های بسیار هیجان انگیزی تهیه کرد. عکاسی ماکرو نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد و هرکسی نمیتواند از پس این نوع عکاسی بر بیابد. نحوه کادربندی، تنظیمات فوکوس، عمق میدان، نورپردازی و سایر تکنیک های عکاسی از دیگر موارد مهم در این نوع عکاسی می‌باشند.

دوربین های مناسب برای عکاسی ماکرو

دوربین های DSLR و دوربین های بدون آینه از بهترین دوربین ها برای عکاسی ماکرو می‌باشند و عملکرد خوبی دارند. در گذشته به دلیل آنکه دوربین های DSLR دارای منظره یاب های الکترونیکی با کمترین میزان لگ بودند و همچینن دوربین های بدون آینه فاقد لنزهای ماکرو بودند، استفاده از دوربین های DSLR نوعی مزیت محسوب می‌شد.

البته دوربین های بدون آینه دارای مزایایی نظیر تعیین سریع وضوح و نوردهی فلاش، بازبینی از عکس‌ها بدون برداشتن چشم از منظره یاب و افزایش فوکوس است. اگر میخواهید دوربین دوربین بدون آینه تهیه نمایید، باید دوربینی با منظره یاب الکترونیکی بخرید.

دوربین های فول فریم یا کراپ نیز جزء بهترین دوربین های عکاسی ماکرو می‌باشند. اگر عکس هایی با حداکثر بزرگنمایی نمیگیرید، آنها هنوز هم تمامی مزایای معمول خود را نسبت به سنسورهای کوچک‌تر دارند.

دوربین های برند کانن canon دیافراگم را مانند سایر دوربین های برندهای دیگر محاسبه نمی‌کنند. نیکون، سونی و دیگر سایر سازندگان دوربین عکاسی، همگی دیافراگم صحیح را به شما می‌گویند. در کلاس آموزش عکاسی در اهواز تمام نکات مرتبط با کارکردن انواع دوربین به شما آموزش داده خواهد شد.

۳۰
فروردين

رنگبندی، طیف عکس و نحوه مدیریت آن در عکاسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در ارتقاء عملکرد عکاس نقش دارد. کنترل رنگ ها در عکاسی زمانی اهمیت می‌یابد که رنگ عکس در مانیتور دوربین با رنگ همان تصویر در لپ‌تاپ متفاوت باشد. باتوجه به آنکه رنگبندی تصاویر در هر کدام از دستگاه های سخت‌افزار نظیر دوربین عکاسی، مانیتور و پرینتر به‌دلیل ماهیت تکنولوژی‌های متفاوت، یکسان نیست. در ادامه به نکاتی در رابطه با دستیابی به طیف رنگی مطلوب در عکاسی و چاپ عکس می‌پردازیم.

مدیریت رنگ در عکاسی

بررسی توانایی مانیتور و لپ تاپ در بازتولید طیف رنگی مطلوب در عکاسی

در دنیای دیجیتال، طیف رنگی تصاویر قابل نمایش توسط مفهوم فضای رنگی قابل شناسایی و تفکیک است. فضاهای رنگی معروفی مانند sRGB و Adobe RGB، بواسطه محاسبات ریاضیات بسیار دقیقی توسعه پیدا کرده‌اند. در حال حاضر، بیشتر دوربین های دیجیتالی موجود در بازار دارای فضای رنگی Adobe RGB می‌باشند. اگر مانیتور شما نیز از این فضای رنگی پشتیبانی کند، تمام رنگ‌های ثبت‌شده توسط سنسور دوربین، در مانیتور قابل بازتولید و مشاهده است. میتوانید با شرکت در کلاس آموزش عکاسی در اهواز، اطلاعات جامعتری درباره مدیریت رنگ ها در عکاسی بدست آورید.

استفاده از بزرگترین فضای رنگی در زمان ویرایش عکس

موضوع بعدی که برای دستیابی به طیف رنگی مطلوب در عکاسی باید به آن دقت کنید، استفاده از فضای رنگی مناسب در زمان ویرایش و ادیت تصویر است. فضای رنگی Adobe RGB تقریبا 35% بزرگ‌تر از فضای رنگی sRGB است. درصورتی که مانتورتان از این فضای رنگی پشتیبانی می‌کند، فایل خام عکس را در این آن باز و ویرایش نمایید. البته فضای رنگی بزرگتری نیز وجود دارد اما به دلیل آنکه اکثر مانیتورها آنرا پشتیبانی نمی‌کنند به آن اشاره نمی‌کنیم. در این حالت شما همچنان از ظرفیت کامل دوربین و مانیتور خود در بازتولید رنگ استفاده می‌کنید.

استفاده از فضای رنگی مناسب را برای ذخیره‌سازی تصویر

برای کاهش تغییرات رنگی پس از ویرایش عکس، باید از فضای رنگی مناسب در زمان ذخیره‌سازی فایل استفاده نمود. انتخاب فضای رنگی مناسب وابسته به مقصد نهایی عکس میباشد. البته درباره چاپ عکس، در حال حاضر، پرینترهای چاپ عکس حرفه‌ای توانایی چاپ با گستره رنگی Adobe RGB نیز دارند. اکثر لابراتوارهای چاپ عکس از فضای رنگی sRGB نیز پشتیبانی می‌کنند.

کالیبره کردن پرینتر چاپ عکس

کالیبراسیون یا کالیبره کردن پرینتر، در اصل همان ساخت پروفایل کاغذ چاپ عکس می‌باشد. گستره رنگی قابل چاپ و همچنین کنتراست کاغذ چاپ عکس در مقایسه با گستره رنگی مانیتور بسیار کمتر می‌باشد. با کالیبراسیون پرینتر یا همان ساخت پروفایل ICC کاغذ چاپ عکس و با استفاده از تجهیزات کنترل رنگ، پچ‌های رنگی تولیدشده توسط نرم‌افزار و چاپ‌شده توسط پرینتر، مورد بازخوانی دستگاه قرار گرفته و در آخر گستره رنگی پرینتر و کاغذ چاپ عکس در فرمت ICC Profile ایجاد و در سیستم عامل به‌صورت اتوماتیک ذخیره می‌گردد. این فایل از منوی Proof در نرم‌افزار فتوشاپ قابل دسترس بوده و به شما اجازه می‌دهد تا پیش از دستور چاپ، تغییرات رنگی تصویر خودتان را ببینید.

کالیبراسیون مانیتور یا لپ‌تاپ برای دستیابی به طیف رنگی مطلوب در عکاسی

تصور اشتباهی که در این باره وجود دارد این است که صرفاً باید مانیتورهای میان‌رده باید کالیبره شوند؛ درصورتی که چنین نیست. گران‌ترین مانیتورهای موجود در بازار نیز باید به‌صورت دوره‌ای کالیبره شوند. در مانیتور‌های حرفه‌ای، پورت اختصاصی جهت کالیبراسیون سخت‌افزاری مانیتور طراحی شده که نشان از اهمیت کالیبراسیون مانیتور دارد.

۲۴
فروردين

برای آنکه بتوانید لباس هایی زیبا و جذاب ایجاد نمایید، لازم است در انتخاب رنگ ها دقت آشنایی و دقت کافی داشته باشید. به همین دلیل نیز است که مبحث رنگشناسی و آشنایی با رنگ ها در دنیای مد و فشن و طراحی لباس از اهمیت بالایی برخوردار است. هر رنگ می‌تواند معانی، مفاهیم، نمادگرایی و ارتباط متفاوتی در فرهنگ های مختلف داشته باشد.

خصوصیات رنگ سفید در مد

به عنوان مثال در فرهنگ های غربی، رنگ سفید اغلب با عروسی ها، بیمارستان ها و فرشته ها در ارتباط است و بیشتر به منظور انتقال حس پاکی، خلوص و آرامش استفاده می‌شود. درصورتی که در بسیاری از فرهنگ های شرقی، این رنگ نمادی از مرگ و دنیای دگر است و با غم و اندوه ارتباط دارد.

با اینکه در روانشناسی رنگ ها برای تمامی افراد یک مفهوم، معنی و تاثیر از رنگ سفید وجود دارد اما برای تبدیل شدن به یک طراح کاربلد باید به معانی نمادین آن ها نیز توجه داشت.

رنگ سفید، بیانگر پاکی و بی‌گناهی است. این رنگ، روشن است و می‌تواند نوعی حس حجمی بیش از واقعیت را ایجاد کند و یا مواردی را برجسته نماید.

روانشناسی رنگ سفید در طراحی لباس، احساساتی نظیر سرد، ملایم و نابارور بودن را توصیف می‌شود. از جمله معانی مثبتی که بواسطه رنگ سفید می‌توان منتقل کرد شامل پاکی، پاکیزگی، طراوت و سادگی است. با اینحال این رنگ جنبه های منفی نیز دارد. رنگ سفید می‌تواند خشک، سرد و منزوی به نظر برسد.

برای استفاده از رنگ سفید در لباس، یادتان باشد آن را به طور مناسب با رنگ های دیگر ست نمایید. این رنگ با بیشتر رنگ ها قابل ست کردن است. رنگ مشکی یکی از بهترین رنگ های متضاد برای ست کردن با این رنگ است. اگر برای جلسات تجاری و کاری قصد پوشیدن لباس سفید را دارید، تردید نکنید. زیرا این رنگ نسبت به سایر رنگ ها می‌تواند به ایجاد فضایی قابل اعتماد کمک کند.

در کلاس آموزش طراحی لباس در اهواز بحث رنگ شناسی به طور کامل آموزش داده می‌شود.

۲۳
فروردين

های فشیون High Fashion یا مد سطح بالا، درواقع به مد سفارشی گفته میشود. مدی که منحصربفرد، خاص و خلاقانه می‌باشد. های فشیون چیزی نیست که می‌پوشید؛ بلکه آن احساسی است که در اثر پوشیدن لباس به شما دست می‌دهد. برای هر کسی که قصد حرکت به سمت دنیای مد و فشن را دارد، این احساس متفاوت است.

high fashion چیست

تاریخچه High Fashion

نخستین بار اصطلاح High Fashion برای لباس های طراحی شده توسط یک طراح انگلیسی به نام فردریم رث بکار گرفته می‌شد. طراحی مد بالا با سایر طراحی ها متفاوت است. طراحان لباسی که اقدام به طراحی HighFashion می‌کنند باید از قوانین خاصی نیز پیروی کنند. این قوانین در زیر به صورت خلاصه ذکر شده اند:

  • برای های فشن نیاز است تا یک خیاط سطح بالا از حداقل 20 کارمند یا زیردست استفاده نماید.
  • برای لباس های مد سطح بالا اندازه گیری چند باره لباس های تهیه شده الزامی می‌باشد.
  • طراحان این دسته از لباس ها باید کارگاه های خاص برای خود داشته باشند.

برندهایی که در این زمینه فعالیت میکنند، عملکردشان هرساله توسط خانه مد بررسی می‌شود. این قوانین هر ساله بروز می‌شوند و برندهای نیز موظف می باشند تا از آن پیروی نمایند.

برندهای فعال در دسته مد سطح بالا

از جمله برندهای نام آشنایی که در مدهای سطح بالا حضور دارند می‌توان به Chanel، Balenciaga، Gucci، YSL، Louis Vuitton و Dior و غیره اشاره کرد.از دیگر نکاتی درباره High Fashion باید گفت که این سطح، همه انواع ترندها را شامل می‌شود. های فشن، گران ترین و بالاترین سطح مد است که از ابتدا تا پایان با دست ساخته میشود. در این لباس ها از مرغوب ترین و گران ترین اجناس در آن استفاده می‌شود و اغلب پارچه های غیر معمول و با توجه شدید به جزئیات دوخته می‌گردد.

لباس های عجیب و غریب در High Fashion

یکی از ویژگی های بارز سطح High Fashion، وجود لباس های عجیب و غریب می‌باشد. هدف از انجام اینکار این می‌باشد که طراحان لباس می‌خواهند مطمئن شوند که لباس هایشان برای همه خوب به نظر می‌رسد. بنابراین در بحث HighFashion مدل‌هایی در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف دارند که آنها را در نمایش‌های هفته مد عرضه می‌نمایند.

متاسفانه در کشورمان، افراد معمولا تفاوتی بین «های فشن» و « فشن» قائل نمی‌شوند و اغلب آن را به عنوان فشن غیر عادی و یا از مدل های آن با عنوان مدل های غیر معمول یاد می‌کنند. البته طراحی لباس این سطح به طور کامل کلاس آموزش طراحی لباس در اهواز به هنرجویان آموزش داده میشود.

های فشیون High Fashion یا مد سطح بالا، درواقع به مد سفارشی گفته میشود. مدی که منحصربفرد، خاص و خلاقانه می‌باشد. های فشیون چیزی نیست که می‌پوشید؛ بلکه آن احساسی است که در اثر پوشیدن لباس به شما دست می‌دهد. برای هر کسی که قصد حرکت به سمت دنیای مد و فشن را دارد، این احساس متفاوت است.

تاریخچه High Fashion

نخستین بار اصطلاح High Fashion برای لباس های طراحی شده توسط یک طراح انگلیسی به نام فردریم رث بکار گرفته می‌شد. طراحی مد بالا با سایر طراحی ها متفاوت است. طراحان لباسی که اقدام به طراحی HighFashion می‌کنند باید از قوانین خاصی نیز پیروی کنند. این قوانین در زیر به صورت خلاصه ذکر شده اند:

  • برای های فشن نیاز است تا یک خیاط سطح بالا از حداقل 20 کارمند یا زیردست استفاده نماید.
  • برای لباس های مد سطح بالا اندازه گیری چند باره لباس های تهیه شده الزامی می‌باشد.
  • طراحان این دسته از لباس ها باید کارگاه های خاص برای خود داشته باشند.

برندهایی که در این زمینه فعالیت میکنند، عملکردشان هرساله توسط خانه مد بررسی می‌شود. این قوانین هر ساله بروز می‌شوند و برندهای نیز موظف می باشند تا از آن پیروی نمایند.

برندهای فعال در دسته مد سطح بالا

از جمله برندهای نام آشنایی که در مدهای سطح بالا حضور دارند می‌توان به Chanel، Balenciaga، Gucci، YSL، Louis Vuitton و Dior و غیره اشاره کرد.از دیگر نکاتی درباره High Fashion باید گفت که این سطح، همه انواع ترندها را شامل می‌شود. های فشن، گران ترین و بالاترین سطح مد است که از ابتدا تا پایان با دست ساخته میشود. در این لباس ها از مرغوب ترین و گران ترین اجناس در آن استفاده می‌شود و اغلب پارچه های غیر معمول و با توجه شدید به جزئیات دوخته می‌گردد.

لباس های عجیب و غریب در High Fashion

یکی از ویژگی های بارز سطح High Fashion، وجود لباس های عجیب و غریب می‌باشد. هدف از انجام اینکار این می‌باشد که طراحان لباس می‌خواهند مطمئن شوند که لباس هایشان برای همه خوب به نظر می‌رسد. بنابراین در بحث HighFashion مدل‌هایی در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف دارند که آنها را در نمایش‌های هفته مد عرضه می‌نمایند.

۱۷
فروردين

در عکاسی سرعت بالا یا عکاسی سریع High Speed Photography می‌توان از سوژه های درحال حرکت، عکس های ثابت و فریز شده با کیفیت بالا بدست آورد. این تکنیک در عکاسی تبلغیاتی بسیار پر کاربرد و در عین حال تاثیر گذار است. خصوصا برای عکاسی محصولات نوشیدنی مانند آبمیوه، چای، نوشابه، قهوه و… یکی از بهترین انتخاب ها است. به همین منظور به آن عکاسی اسپلش Splash Photography نیز گفته می‌شود.

عکاسی با سرعت بالا

Splash Photography به سبک عکس هایی که با استفاده از مایعات مختلف و نوشیدنی ها گرفته میشود، گفته می‌شود. اسپلش فوتوگرافی در کلاس آموزش عکاسی در مشهد به هنرجویان آموزش داده می‌شود. این نوع عکاسی نیاز به تجهیزات خاصی است که از جمله مهترین آنها شامل:

  • دوربین عکاسی SLR با برخورداری از سرعت شاتر 1.8000
  • لنز با کیفیت ترجیحا زوم یا ماکرو
  • حداقل 2 شاخه فلاش با سرعت سینک 1.8000
  • ابزارهای کنترل و بازتاب نور (دیفیوزر و رفلکتور)
  • ریموت کنترل برای تسلط بر عکسهای کارگردانی شده

انتخاب سرعت شاتر مناسب به عوامل مختلفی وابسته است. از جمله این عوامل:

  • غلظت و میزان سختی مایعات
  • سرعت حرکت مایعات

عکاسی سرعت بالا High Speed Photography زمانی بیشترین تاثیر را بر عکس و مخاطب خواهد داشت که با هدف نشان دادن خصوصیات، ویژی و یا کاربرد سوژه موردنظر باشد. عکس های سرعت بالایی که با این اهداف تولید و گرفته می‌شوند تاثیر بیشتری در تصویر و مخاطب خواهند داشت.

۱۶
فروردين

فرمت RAW از جمله فرمت های بسیار پرکاربرد در عکاسی میباشد که تصاویر آن به عنوان نگاتیو دیجیتالی نیز شناخته می‌شوند. حجم تصاویر حاصل از این فرمت، بالا است. فرمت RAW، فایل تصویریست که حاوی داده های پردازش نشده یا پردازش شده حداقلی از سنسور یک دوربین دیجیتال هستند.

RAW، فرمتی اختصاصی است که به یک مدل دوربین های خاص وابسته می‌باشد. در نتیجه برای اینکه یک نرم افزار بتواند با فایل RAW کار کند باید با دوربین خاصی که تصویر RAW با آن گرفته شده سازگار باشد.

ویژگی های فرمت RAW در عکاسی

ویژگی های مثبت فرمت RAW

  1. طیف های رنگی بیشتر: فرمت RAW در مقایسه با فرمت هایی نظیر JPEG طیف رنگ های بیشتری را در خود جای می‌دهد. به طوری که یک تصویر RAW 12 بیتی می‌تواند تا 68.7 بیلیون رنگ و یک تصویر JPEG 8 بیتی که تنها می‌تواند تا 16.8 میلیون رنگ را شامل شود.
  2. دامنه دینامیکی وسیع‌تر و گاموت رنگ بیشتر: تصاویر با فایل RAW در مقایسه با تصاویری JPEGی دارای دامنه دینامیکی وسیع‌تر و گاموت رنگ بیشتری هستند. یک تصویر RAW امکان ریکاوری بیشتری در مقایسه با JPEG دارد.
  3. کنترل دقیق‌تر و داشتن پتانسیل تنظیم: هنگامی که دوربین یک تصویر با فرمت RAW می‌گیرد، تمام تنظیمات آن از جمله اطلاعات متخص به دوربین و مختص به تولید کننده همراه با داده های RAW سنسور، به فایل اضافه می‌شود. در این فرایند، اعمالی نظیر تصحیح گاما، تعادل سفیدی، تراز سفیدی، کنتراست و سایر تنظیمات صورت می‌گیرد.
  4. پتانسیل شارپ (شفاف) کردن بیشتر: هیچ فرایند شارپ سازی روی تصاویر RAW قابل اعمال نیست.

برای آشنایی بیشتر با این فرمت میتوانید به مطلب مزایا و معایب فرمت RAW در عکاسی مراجعه نمایید.

معایب فرمت RAW

  1. نیاز به پردازش و ویرایش: قبل از مشاهده فایل RAW باید آن را پردازش و به فرمتی مانند JPEG تبدیل نمود.
  2. عدم تطابق با تمامی دوربین ها و نرم افزارها: بین فرمت های RAW دوربین های مختلف از کمپانی های گوناگون، تطابق وجود ندارد. همچنین، برخی از نرم افزارهای ویرایش عکس قادر به باز کردن همه فایل های RAW هستند.
  3. وجود مشکلاتی در اشتراک گذاری: باتوجه به آنکه ممکن است دوستانتان ابزارهای مناسب برای نمایش فرمت RAW نداشته باشند، لازم است ابتدا این فایل ها را به فرمت های سازگاری مانند JPEG و TIFF تبدیل کنید.
  4. وجود فایل های بیشتر برای مدیریت کردن: ایجاد تغییر در فایل های RAW توسط نرم افزار فرد دیگر امکان پذیر نیست. در نتیجه تنظیمات شما باید در یک فایل جانبی (XMD) جدا ذخیره گردد.

فرمت های مختلفی در عکاسی وجود دارد. برای آشنایی و نحوه بکار گیری هرکدام از این فرمت ها میتوانید در کلاس آموزش عکاسی در مشهد شرکت نمایید.

۱۰
فروردين

پارچه های هوشمند از جمله دستاوردهایی می‌باشد که بواسطه پیشرفت تکنولوژی در عرصه طراحی لباس و مد و فشن حاصل شده است. پارچه های هوشمند دارای تکنولوژی می‌باشند که می‌توانند نسبت به محرک هایی نظیر گرما، مواد شیمیایی و الکتریسیته واکنش نشان دهند. درواقع  پارچه های هوشمند، پارچه هایی با ویژگی های خاص هستند. به طوری که این ویژگی ها را نمی‌توانید در پارچه های معمولی مشاهده نمایید.

ظهور پارچه های هوشمند در صنعت مد

حضور این پارچه ها باعث شد تا لباس های خلاقانه‌تری بوجود آید. منسوجات هوشمند، منسوجاتی هستند که دارای ابزارهای دیجیتال و الکترونیکی می‌باشند. در داخل آنها اغلب باتری، مدار و سنسور تعبیه شده تا به محیط واکنش نشان دهند.

منسوجات خود به چند بخش اصلی تقسیم بندی می‌شوند که عبارتند از منسوجاتی که دارای مدار و LED هستند و منسوجاتی که در ساختار آنها دیود، سیم و سلول های خورشیدی قرار دارد.

شما می‌توانید از این پارچه ها برای اهداف مختلف مانند پزشکی، فعالیت در دنیای مجازی، پیاده سازی اهداف واقعیت مجازی و مواردی از این قبیل استفاده نمایید. به طور کلی مزایا و قابلیت پارچه های هوشمند به شرح زیر است:

  • بررسی لحظه‌ای شرایط بدن
  • پایین آوردن سریع موارد خطرناک
  • نشان دادن موقعیت لحظه‌ای افراد
  • بیانگر مدهای خلاقانه
  • و …

استفاده از پارچه ها و منسجات هوشمند در طرح های خود، میتواند شما را تا حد زیادی از سایر رقبایتان جلو بیاندازد. باتوجه به میزان پیشرفته بودن تکنولوژی بکار گرفته شده در پارچه، قیمت آن میتواند متغییر باشد. کلاس آموزش طراحی لباس در مشهد نحوه بکار گیری المان ها و دیودها را به شما آموزش می‌دهد.

۰۹
فروردين

برند فندی FENDI از جمله برندهای مطرح و لوکس دنیای مد و فشن است که در سال 1925 تاسیس شده و در حال نزدیک شدن به یک قرن فعالیت خود است. این برند به خاطر تولیدات خود با مواد خز و چرم مشهور است به طوری که امروزه توانسته به یکی از ابرقدرت ‌های دنیای لاکچری، اکسسوری ‌های نمادین و مجموعه‌ پوشاک نفیس تبدیل شود.

FENDI دارای صنعتگران کاردان و بسیار زبده‌ایست که توانسته با بکارگیری عالی‌ترین مواد، امکانات فنی بالا و بالاترین سطح صنعتگری، بهترین و باکیفیت‌ترین اقلام را تولید کنند.

همه چیز درباره برند معتبر فندی Fendi

سال ‌های ابتدایی  برند فندی

موسسین برند Fendi، ادل و ادواردو فندی هستند. اصلی‌ترین دلیل موفقیت این زوج، استفاده جسورانه و بی‌سابقه آنها از خزهای گران قیمت در لباس ‌های اکسپریمنتال (آزمایشی) است. از جمله اولین ابداعات پیشروی فندی، دوختِ اینترسیو (intreccio)، است. در این دوخت از نوارهای باریک پوست بره برای خلق اولین کیف‌ های چرمی نرم استفاده شد.

خلق یک نماد

در سال 1994، سیلویا ونتورینی فندی، به شرکت ملحق شد و مسئول ابداع کیف ‌های باگت (Baguette) بود. حتی امروزه هم در سرتاسر دنیا این کیف ها به عنوان یکی از بهترین و شیک‌‌ترین کیف ‌ها محسوب می‌شوند. از دیگر نکاتی که در آشنایی با برند فندی Fendi باید بدانید این است که کیف باگت، بیش از 5 هزار نوع برداشت مختلف دارد. به طوری که زمینه ‌ای برای مهارت ‌های بی‌شمارِ طراحان برجسته برند فندی فراهم کرده است تا یک کیف را به سطح بالایی از خلق اثر هنری، متعالی سازد. کیف پیکابو و سیلاریا نیز از دیگر کیف های این برند میباشد که اکنون، هر دو برای خود یک نماد و برند محسوب می‌شوند.

اوت کوتورهای برند فندی

برند FENDI در سال 2015 اولین اوت کوتور خود را بوسیله طراحی های کارل لاگرفلد در پاریس معرفی کرد. در سال 2016 نیز با مجموعه دوم اوت کوتور خود بازگشت و یک شوی فشن منحصربه‌ فرد را در فواره معروف تروی به نمایش گذاشت. لباس ‌های شب و خز‌های سحرانگیز، طرح‌ ها و نقش ‌های کارشده با دست، منجوق‌ دوزی، سوزن ‌دوزی‌ ها و روش ‌های منحصر با استفاده از گل و پر و ... تاکیدی بر توانایی‌ های خارق‌ العاده هنرورزان و صنعتگران فندی بود. برای آشنایی با نحوه طراحی لباس های اوت کوتور میتوانید در کلاس آموزش طراحی لباس در مشهد شرکت کنید.

فرایند طراحی محصولات FENDI

کارگاه تولید و طراحی خزهای منحصر به فرد برند فندی دارای بیش از 40 هنرورز متخصص میباشد که تکنیک‌ های پیشرویی که طراحی‌ های فندی را تشکیل می‌دهند، به آنها آموزش داده است. فرایند طراحی و تولید یک کت خزدار، شش ماه زمان می‌برد. تمام این فرایند با کمک تکنیک ‌های ظریف و دقیق و تماما با دست صورت می‌‌گیرد.

تولید هر پوشاکی به صورت یک ایده از سوی طراح لباس آغاز می‌شود. میزهای مخصوص خز برای طراحی لباس های خزدار ساخته شده‌اند. پدهای 40 سانتی‌متری برای امتحان کردن و ابداع ترکیب ‌های جدیدِ تکنیک ‌ها بکار گرفته می‌شود تا در آخر نتیجه مطلوب حاصل شود. گاهی اوقات صدها تکنیک آزموده می‌‌شود تا نتیجه بهینه توسط هنرورزان به دست آید.

فرایند طراحی محصولات FENDI

کارگاه تولید و طراحی خزهای منحصر به فرد برند فندی در دفتر اصلی آن قرار دارد. در این کارگاه بیش از 40 هنرورز متخصص حضور دارند که تکنیک‌ های پیشرویی که طراحی‌ های فندی را تشکیل می‌دهند، به آنها آموزش داده است. همچنین در آنجا، نسل‌ های جوان در کنار پیشکسوتان کارگاه کار می‌‌کنند تا تداوم این هنر استادانه و خالق‌ العاده همواره جریان داشته باشد. فرایند طراحی و تولید یک کت خزدار، شش ماه زمان می‌برد. تمام این فرایند با کمک تکنیک ‌های ظریف و دقیق و تماما با دست صورت می‌‌گیرد.

تولید هر پوشاکی به صورت یک ایده از سوی طراح لباس آغاز می‌شود. از اینجا، هنرورزانی که یک استاد، راهنمایی‌‌شان می ‌کند، ایده را به شکل یک الگو پیاده سازی می‌نمایند. البته این بخش شامل آزمون و خطاهای فراوانی نیز می‌باشد. به طوری که و تکنیک ‌های بسیاری امتحان میشود تا یک روش بی‌‌نقص برای خلق هر طراحی خاص، ایجاد گردد. میزهای مخصوص خز برای طراحی لباس های خزدار ساخته شده‌اند. پدهای 40 سانتی‌متری برای امتحان کردن و ابداع ترکیب ‌های جدیدِ تکنیک ‌ها بکار گرفته می‌شود تا در آخر نتیجه مطلوب حاصل شود. گاهی اوقات صدها تکنیک آزموده می‌‌شود تا نتیجه بهینه توسط هنرورزان به دست آید.