گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

۷ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

۳۰
آذر

طراحی لباس روی مانکن جزء شاخه های اصلی و حرفه‌ای طراحی لباس محسوب می‌شود. در این حوزه دیگر نیازی به طراحی الگو نیست و باید لباس موردنظر روی بدن مدل طراحی شود. همچنین طراح باید آشنایی کاملی با آناتومی بدن داشته باشد تا بتواند انواع فیگورها و پرسپکتیو را در ذهن خود تجسم نماید. وسایل موردنیاز برای طراحی روی اندام شامل نخ برای دوختن، قیچی پارچه، سوزن، چرخ خیاطی، خودکار، چاک دهنده درز و … است.

طراحی لباس روی مانکن

مراحل طراحی لباس بر روی اندام

برای آنکه بتوانید لباس را بدون داشتن الگو بر روی مدل اندام طراحی کنید باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال نمایید:

1) لباس، پیراهن یا دامن ساده‌ای که به خوبی به شما می‌آید را انتخاب نمایید. این لباس حکم الگوی شما خواهد بود.

2) یک تی شرت بزرگ یا یک تکه پارچه بزرگ ساده را از بین لباس های خود انتخاب نمایید. تی شرتی را از وسط تا کنید، یا پارچه موردنظر را دو برابر کنید تا دو لایه صاف، یکی روی دیگری و در سمت راست کنار هم قرار گیرند.

3) لباسی که در مرحله اول انتخاب کردید را از وسط تا کرده و آن را روی تی شرت تا شده قرار دهید.

4) دور لباس از پیش ساخته شده را به در نظر گرفتن 1.2 اینچ فاصله از پارچه، برش دهید. 

5) بخش های جلو و عقب لباس را بر روی اندام مدل قرار داده و به کمک سوزن درزها را به یکدیگر وصل نمایید.

6) لباسی که به عنوان الگو انتخاب کردید را کنار بگذارید. پارچه را در زیر باز کرده و دو تکه را در امتداد کناره ها و روی شانه ها به هم بدوزید.

7) باتوجه به مدل لباس، در صورت نیاز پهلوها و شانه ها لباس را به هم بدوزید.

8) حال یک لباس کامل دارید. می‌توانید آن را به راحتی به تن کرده یا ایده های ذهنی خود را روی آن پیاده سازی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این نحوه طراحی لباسمیتوانید به مطلب طراحی لباس روی اندام مراجعه نمایید.

نکات مهمی در زمان طراحی

اگر دامن و نیم تنه لباس موردنظرتان از همدیگر جدا است، وقتی به پایین تنه لباسی که از قبل درست کرده اید رسیدید، به سادگی آن لباس را از رو به پایین تا کرده و پارچه زیر را مستقیماً برش دهید. سپس لباسی را که از قبل آماده کرده‌اید باز کنید.

برای درست کردن یک لباس با کمربند، همان مراحل بالا را انجام دهید. سپس یک نوار پارچه جداگانه برای کمربند ببرید. نیم تنه را به یک لبه کمر و دامن را به لبه دیگر می توانید بدوزید.

۲۳
آذر

کسب و کار عکاسی یکی از جذابترین مشاغلی است که میتوان به راحتی اشاره کرد. عکاسی یکی از حرفه های محبوب در دنیا است که از طرفداران بسیاری برخوردار می‌باشد. شرایط دنبال کردن هنر عکاسی به عنوان با یک حرفه کاری و یا صرفا از روی سرگمی و علاقه، باهمدیگر کاملا متفاوت است. بسیاری از عکاسان پس از مواجه شدن با موانع موجود در راه بازارکار عکاسی، سختی‌های کار را درک کرده و بسیاری با شکست مواجه می‌شوند.

در ادامه به 5 اشتباه راج در هنگام ورود به بازارکار عکاسی می‌پردازیم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر نیز میتوانید به مقاله اشتباهات رایج در ورود به بازارکار عکاسی مراجعه نمایید.

رایجترین اشتباهات در هنگام ورود به عرصه کسب و کار عکاسی

داشتن انتظارات غلط

فعالیت در حوزه بازار کار عکاسی دیگر هنر و سرگرمی نیست بلکه راهی برای کسب درامد و ارائه خدمات است. مشتریان شما انتظارها و نیازهایی دارند که شما به‌عنوان یک عکاس وظیفه دارید که با گرفتن دستمزد معقولی از آنها، این انتظارات را برآورده سازید. مشتریان، شما را بر اساس کارهای قبلی‌تان استخدام می‌کنند و توقع دارند سبک کاری‌تان را برایشان تکرار کنید نه اینکه سبک و مدل جدیدی را خلق یا امتحان کنید. اصلا ملزومیتی مبنی بر اینکه علاقه همیشه باید تبدیل به حرفه شود، نیست.

عدم تمرکز روی یک حوزه کاری

برای موفق شدن خصوصا در عکاسی، اکیداً توصیه می‌کنم که تنها روی یک ژانر متمرکز و متخصص شوید. هنگامی که وقت و انرژی تان را در تمامی شاخه های عکاسی صرف می‌کنید، به آهستگی در آنها رشد خواهید کرد و احتمالاً دیگر وقت کافی برای بزرگ شدن در یکی از این حوزه‌ها را نخواهید داشت. شما باید در حوزه موردنظرتان زمان زیادی را سرمایه‌گذاری کنید.

یکی از این شاخه ها را که در آن نسبت به بقیه بهتر هستید و علاقه بیشتری نیز در آن دارید را انتخاب کنید و خودتان را در آن رشد و حرفه‌ای سازید.

عدم درک مخاطب در بازارکار عکاسی

برای موفقیت در بازارکار عکاسی، باید همواره بتوانید خواسته ها و ارزش های مخاطبانتان را درک کنید و اطلاعاتتان را در اینباره بروز نگه دارید. برای این منظور باید زمان کافی بگذارید تا متوجه شوید مخاطبان‌تان چه می‌خواهند و پیام‌تان را با راه حل آنها تطبیق دهید.‌

گم شدن در مسائل فنی

هنگامی که بر جنبه های فنی عکاسی تمرکز نمایید و یا سعی می‌کنید خدمات‌تان را با به رخ کشیدن امکانات فنی دوربین‌ها و تجهیزات آن، کارمتا را بفروشید، توانایتان برای ایجاد ارتباط احساسی با مشتری از دست می‌دهید. آنها با عکس‌ها نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند چرا که عکاسی را به‌همان بینشی که ما به‌عنوان عکاس می‌توانیم می‌بینید، نمی‌بینند.

عدم شناخت محصول در بازارکار عکاسی

برای یک عکاس، هدف تنها عکس گرفتن نیست. عکس و قابلیت‌های فنی شما صرفاً ابزاری برای دست‌یابی هدف مشتری از گرفتن عکس هستند.

۱۷
آذر

برند لویی ویتون LV از جمله مطرح‌ترین برنده های عصر حاضر در دنیای فشن و طراحی لباس می‌باشد. اکثر افراد این برند را به نام LV می‌شناسند. آنهم به خاطر وجود حروف LV در طرح های این برند است. از همان ابتدا، برند لویی ویتون مورد توجه و محبوبیت همگان قرار گرفت. لوئی ویتون نیز برای مقابله با رقبای نه ­چندان قدر، الگوی کانواس دامیِر را در سال 1888معرفی کرد که حاوی لوگویی با عنوان «مارک ال. ویتون دیپوزی»، به معنی «برند تجاری ثبت­ شدۀ لوئی ویتون» بود. 

در سال 1913، ساختمان جدیدی به نام «ساختمان لویی ویتون» به خیابان شانزه ­لیزۀ پاریس اضافه شد. این برند در آن دوران توانسته بود دسترسی خود به دنیا را با کمک فروشگاه­ هایش در نیویورک، واشنگتون، بمبئی، لندن ، بوینس آیرس و اسکندریه گسترش بدهد.

آشنایی با برند لویی ویتون LV

پیشرفت ­های برند LV

این برند کیف نمادینِ کیپال خود را، در سال 1930 به بازار معرفی کرد. بین سال های 1945 تا 2000، برند LV به طور چشمگیری گسترش پیدا کرد و خط تولید محصولات خود را در انواع دسته های مختلف، راه اندازی کرد. این برند علاوه بر کیف ­های مسافرتی و چمدان ­ها، آغاز به ساختن کیف ­های دستی کوچک زنانه و کیف ­های پول مردانه نیز نمود.

سال 1987 میلادی، از دیگر سال های مهم در عصر فعالیت برند Louis Vuitton محسوب می‌شود. در این زمان، برند­های Louis Vuitton ،Moët & Chandon و Hennessy با یکدیگر ادغام شدند تا کالاهای لوکسی را با نام LVMH به بازار مد عرضه کنند. چندسال بعد از این همکاری، LV توانست مالک 130 فروشگاه در سراسر دنیا شود.

گسترش محصولات برند لویی ویتون

در سال 1997، مارک جیکوب، به عنوان مدیر هنریِ این برند منصوب شد. او توانست در یکسال بعد اولین خط «پرتا پورتر» پوشاک زنانه و مردانۀ برند لویی ویتون را راه ­اندازی کند. این برند پایان کار خود در قرن بیستم را با راه­ اندازی اولین فروشگاه خود در قارۀ افریقا، کشور مغرب، شهر مراکش به اتمام رساند.

این برند در اوایل دهه قرن 21 محصولات متنوع دیگری را نظیر ساعت تامبور، انواع کیف­ های دستی و اکسسوری ­های کانوار مونوگرام رنگارنگ وارد بازار مد و فشن کرد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مطلب همه چیز درباره برند لویی ویتون LV مراجعه نمایید.

خلاصه‌ای از مهم ترین ویژگی های Louis Vuitton

در ادامه، به 10 مورد از حقایق برند لویی ویتون می‌پردازیم:

  • تمامی کیف های دستی لوییس ویتون، دست ساز هستند.
  • هرگز محصولات و تولیدات خود را به حراج نمی‌گذارد.
  • در انتهای هر فصل، حتی اگر هیچ یک از محصولات LV فروخته نشده باشد، همۀ آن ها به فرانسه بازگردانده می‌شوند و به منظور حفظ ارزش و اعتبار نام تجاری کالا، پاره یا سوزانده می‌شوند.
  • کیف های، ضد آب و ضد حریق بوده به همین دلیل، کیف های بازگردانده شده به کمپانی اصلی در فرانسه، در صورت ضد حریق بودن، بریده می‌شوند.
  • چرم برنزۀ (قهوه‌ای مایل به زرد) استفاده شده در کنار مونوگرام این برند، کاملا طبیعی است. به همین دلیل، به مرور زمان تیره می‌شود.

۱۶
آذر

پارچه شانتون مختص کشور چین بوده که در ابتدا، با استفاده از الیاف ضخیم ابریشم تولید می‌شده است. این پارچه، بافتی درشت و سطحی ناصاف دارد. این پارچه امروزه به یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین پارچه های جهان توانسته تبدیل شود. در حال حاضر امروزه آنرا با استفاده از الیاف های مختلف نظیر ریون، نایلون، پلی استر و پنبه تولید می‌کنند. انواع مختلف شانتون، ویژگی های مختلفی نیز دارند. عموما از انواع شانتون هایی که در ایران فروخته می‌شود با عناوین کره‌ای، ترک، تایوانی، نخی و کرپ شانتون هستند.

ویژگی های پارچه شانتون

تولید پارچه شانتون ابریشمی

در ابتدا شانتون بوسیله الیاف ضخیم ابریشم تولید می‌شده است. همانطور که می‌دانید نخ ابریشم از کرم ابریشم به دست می‌آید. رایجترین راه فراوری کرم ابریشم به این صورت می‌باشد که ابتدا، شفیره را در آب گرم، سپس در داخل آب سرد فرو می‌کنند. از این طریق پروتئین صمغ مانند روی آن جدا می‌شود. سپس تار ابریشمی را تصفیه و فرآوری کرده تا آماده تبدیل به الیاف ابریشمی شود.

با توجه به نوع تغذیه و پرورش کرم، می‌توان الیاف بدست آمده از آن ها را به تنهایی یا در ترکیب با دیگر الیاف استفاده کرد. پارچه شانتون ابریمشی ویژگی های مشترکی با سایر پارچه های ابریشمی دارد. از جمله این ویژگی ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرم و لطیف بودن
  • چروک نشدن
  • سبک و لخت بودن
  • نخ ابریشمی از محکم ترین نخ ها به شمار می‌رود.
  • بادوام
  • عدم سُر خوردن برخلاف پارچه های تولید شده از الیاف مصنوعی
  • عدم جذب رطوبت به خود
  • بازتاب نور و خلق ظاهری درخشان و زیبا

پارچۀ شانتون پنبه ای

در تولید این پارچه از الیاف پنبه‌ای استفاده می‌شود. از این نوع پارچه شانتون برای دوختنِ پیراهن، شومیز و شلوار استفاده می‌شود. شانتون پنبه‌ای با توجه به الیافی که دارد دارای ویژگی های مختص به خودش نیز می‌باشد. در ادامه، برخی از آن ها را برخواهیم شمرد:

  • هوا را به خوبی از خود عبور می دهد.
  • بسیار نرم و لطیف
  • خیلی زود خشک می شود.
  • بسیار با دوام
  • این پارچه زیست فروپاش است و به طبیعت آسیب نمی‌رساند.
  • دارای شست و شو بسیار آسان
  • خیلی زود خشک می‌شود.

سایر ویژگی های پارچه شانتون

شانتون برای طراحی لباس انتخاب بسیار مناسبی است. چراکه از نظر رنگ پذیری، این پارچه به راحتی به خود رنگ می‌گیرد. به همین دلیل می‌توان آنرا در طرح و رنگ های متنوع در بازار پیدا کرد. همچنین میتوان پارچه ساده آنرا خریداری کرد و براساس طرح و سلیقه مورد نظرتان، طرح های مختلف روی آن چاپ کنید.

نوع ابریشمی پارچه شانتون را در ماشین لباسشویی نیندازید. به طور کلی الیاف ابریشمی حساس هستند و ممکن است فرم و زیبایی‌شان را از دست بدهند. شانتون مقاومت چندانی در برابر تابش نور خورشید ندارد و رفته رفته پوسیده می‌شود. 

۱۰
آذر

یکی از ترفندهای بسیار پرکاربرد در عکاسی استفاده از فلش است. استفاده نادرست از این قابلیت می‌تواند تصاویر نامطلوب و نامنسجم ایجاد نماید. با استفاده از فلش دوربین می‌توان نورپردازی بهتری داشته باشیم به همین منظور از آن در عکاسی بسیار استفاده میشود.

اما برخلاف تصورات، هدف از استفاده فلاش دوربین تنها روشن کردن یک صحنه یا موضوع نزدیک نیست. درواقع نور فلاش می‌تواند نور محیط را تنظیم، بر عناصر تصویر تأکید و جلوه های ویژه‌ای در عکس شما ایجاد نماید.

تمام نکات عکاسی کردن با فلش

فلاش در عکاسی

فلاش درواقع یک نوع وسیله‌ای کوچک است که از آن برای نورپردازی صحنه‌های ها کم نور در عکاسی استفاده می‌شود. این وسیله در کسری از ثانیه از خود نور ساطع کرده و باعث روشن شدن سوژه موردنظر میشود. برخی از آنها با باتری یا شارژر و برخی دیگر با برق کار میکنند. 

چند روش متفاوت در دنیای عکاسی برای استفاده از فلش وجود دارد. روش ها و نکات عکاسی با فلش به شرح زیر می‌باشند:

عکاسی با نور دیفیوز فلاش

دیفیوزر اندازه ناحیه فلاش دوربین را بزرگتر می‌کند تا نوری ملایم تر و یکنواخت تری ایجاد شود. این وسیله به فلاش اکسترنال شما متصل شده و نور را به خوبی پخش می‌کند. در نتیجه باعث می‌شود نور نرم تر و محو تر بنظر برسد. از دیفیوزر برای فلاش داخلی دوربین نیز می‌توان بکار گرفت.

نور محیط

این تکنیک باعث می‌شود که نور محیط و پس زمینه در تصویر نمایان شود. در نتیجه زمینه را به سوژه شما اضافه کرده و به عکس شما احساس می‌دهد. در صورت استفاده مناسب از این تکنیک می‌توانید تفاوت توقف نور در پس زمینه و پیش زمینه را جبران کنید و سوژه خود را به درستی در معرض دید قرار دهید.

استفاده از فیلترهای رنگی

این فیلترها را می‌توان به فلاش شما متصل کرد تا رنگ نوری را به نوری که از آن ساطع می‌شود، اضافه کند. علاوه بر خلق جلوه های جذاب، از آن برای تطبیق رنگ فلاش با نور محیط نیز استفاده می‌شود.

فناوری TTL

TTL یا Through-The-Lens به فلاش کمک می‌کند تا عکسبرداری در شرایط تغییر نور محیط بسیار راحت‌تر صورت گیرد. هنگامی که فعال می‌شود، فلاش بسیار سریع با دوربین ارتباط برقرار می‌کند. بعد از آن وضعیت روشنایی فعلی و فاصله بین فلاش و سوژه را بررسی کرده تا قدرت فلاش مورد نیاز برای روشن کردن صحنه تعیین گردد.

بیش از یک فلاش

منظور از عکاسی با چند فلاش این است که برای ایجاد سایه، هایلایت و حتی گاهی چراغ های حاشیه‌ای روی سوژه خود از چندین چراغ استفاده کنید. از این طریق میتوانید یک نورپردازی سه بعدی ایجاد نمایید.

۰۹
آذر

برپایی و تشکیل یک استودیو عکاسی شخصی، میتواند آرزوی هر عکاس باشد. بسیاری از عکاسان داشتن یک آتلیه شخصی را کاملا کار غیر ممکن و دست نیافتنی می‌دانند. به طوری که این اصلا اینگونه نیست.دامه به نکاتی اشاره میکنیم که شما را در ساخت استودیو عکاسی یاری میکند.

محل راه اندازی استودیو عکاسی

تصمیم گیری در مورد محل ساخت استودیو عکاسی درواقع به لیست مشتری های شما و بودجه‌تان بستگی دارد. اگر مشتری های شما بیشتر جوان ها و قشر متوسطه ی جامعه هستند و بودجه‌ی زیادی نیز ندارید، بهتر است در محل های قدیمی‌تر و معمولی‌تر استودیوتان را تاسیس کنید.

اما اگر مشتری های شما قشر بالای جامعه هستند، طبیعتا یک اتلیه در محل های معمولی را نمی‌پذیرند. در نتیجه بهتر است آتلیه خود را در محل های بهتری راه اندازی کنید که مسلما نیاز به سرمایه اولیه زیادی است.

نکات لازم برای ایجاد استودیو عکاسی

طراحی داخلی استودیو عکاسی

شما باید فضای در دسترستان را با توجه به احتیاجات و کار های مختلف‌تان تفکیک کنید. مثلا عکاسان پرتره فضایی برای چینش پس زمینه و تجهیزات نورپردازی احتیاج دارند. همچنین عکاسی از غذا و یا محصویلا ممکن است به میز و صندلی و یا پشت زمینه خاصی لازم باشد.

رنگ دیوارها در کار عکاسی بسیار تاثیر گذر است. اگر می‌خواهید انعکاس نور بیشتری داشته باشید و سایه ها را از بین ببرید، رنگ های ملایم مانند سفید یک گزینه عالی برای رنگ دیوار محسوب می‌شود. باتوجه به آنکه همواره باید تجهیزات نورپردازی و عکاسی را جابجا کنید، بهتر از کفپوش های چوبی یا سرامیکی برای آتلیه خود استفاده کنید.

تجهیزات نورپردازی برای استودیو

تنظیم نور مهمترین و حیاتی‌ترین عمل در عکاسی که بواسطه تجهیزات نورپردازی فراهم میشود. علاوه بر داشتن تجهیزات لازم برای عکسبرداری، به یک آتلیه آفتاب خور نیز نیاز دارید. از این طریق می‌توانید از نور طبیعی خورشید نیز برای عکاسی هایتان استفاده کنید.

مهمترین تجهیزات نورپردازی برای استودیو شامل موارد زیر هستند:

  • لامپ های  LED  (LED Lamps)
  • اسپید لایت (Speedlights)
  • اصلاح کننده های نور (Modifiers)

انواع Modifiers

چترها (Umbrellas): در استودیو عکاسی از آن برای عکسبرداری تصاویری با نور یکنواخت استفاده می‌شود. چترها شامل دو نوع چتر بازتابی و چتر شفاف هستند. چتر بازتابی، نور را بخوبی بازتاب کرده و به سمت سوژه هدایت می‌کند. چتر شفاف، پشت به سوژه قرار گرفته و برای عکاسی پرتره و تبلیغاتی عالی هستند.

سافت باکس (Softbox): سافت باکس ها چترهایی به شکل مستطیل یا هشت ضلعی و بسیار شبیه به پنجره هستند. این تجهیزات نور نرم را بر روی سوژه پخش می‌کند.

اسکریم یا پنل دیفیوزر (Scrims): پنل دیفیوزر یک صفحه‌ی مستطیلی شکل هستند و به راحتی می‌توان آنها را هر جایی حمل کرد. از این تجهیزات هم برای استفاده در محل های باز و نور طبیعی و هم در استودیو عکاسی و نورهای مصنوعی استفاده می‌شود.

۰۲
آذر

بهترین مدرس طراحی لباس فردی است که بتواند یک فرد مبتدی را به یک متخصص در حوزه طراحی لباس تبدیل نماید. دنیای مد و فشن همواره بدون هیچگونه توقفی به سمت جلو حرکت می‌کند. در این شرایط داشتن قدم های استوار و محکم برای رسیدن به موفقیت بسیار ضروری است که تنها با وجود یک مدرس با تجربه حاصل خواهد شد.

از جمله ویژگی های بهترین مدرس طراحی لباس به شرح زیر است:

داشتن اشتیاق

داشتن اشتیاق باعث ایجاد حوصله و صبر می‌شود. فردی که از حوصله کافی برخوردار نباشد، نمی‌تواند تمامی موضوعات را به طور کامل و جامع آموزش دهد. بهترین مدرس طراحی لباس پیش از شروع به آموزش هنرجویان، زمان زیادی را صرف تحقیق و گردآوری منابع مرجع کند تا بتواند جدیدترین و تازه‌ترین مطالب را در اختیار متقاضی قرار دهد.

داشتن توانایی هنری

وانایی کشیدن طرح هم بر روی کاغذ و هم با استفاده از نرم افزار، از ویژگی بهترین مدرس طراحی لباس است. مدرسی که چنین ویژگی را نداشته باشد نمی‌توان گفت که بهترین مدرس است. آشنایی با قابلیت های نرم افزاری همانطور که بیان شد به طراحان لباس کمک می‌کند تا طراحی های خود را به راحتی و سرعت پیاده سازی نمایند.

دارای دانش ابتدایی ساخت و ساز لباس

به هیچ عنوان لازم نیست که طراح لباس در خیاطی مهارت داشته باشد. اما بهترین مدرس طراحی لباس باید از فرآیند فنی که از طریق آن لباس تولید می‌شود، آگاهی داشته باشد. در نتیجه از این طریق بتواند دانش اولیه خود را به هنرجویان منتقل کند. طراحان لباس ارتباط مستقیمی با خیاطان دارند و باید بتوانند نیازهای طراحی خود را به طور موثر به آنها بیان کنند.

خصوصیات مدرس طراحی لباس باتجربه

دارای دانش عملی بودن بهترین مدرس طراحی لباس

در هر زمینه‌ای، تنها داشتن دانش تئوری اصلا فایده ندارد و شما را به یک فرد مخصص تبدیل نخواهد کرد. همراهی دانش عملی با دانش تئوری است که شما را با تجربه و متبحر می‌کند. طراح لباسی که به دانش عملی آگاه باشد بهتر می‌تواند چالش های اصلی را به هنرجویان خود آموزش دهد. در نتیجه هرچه مدرس این رشته سابقه کاری بیشتری داشته، راحت تر می‌توان به وی اطمینان نمود. 

داشتن مدارک رسمی و تایید شده بهترین مدرس طراحی لباس

افرادی که به طور تخصصی و حرفه‌ای آموزش دیده‌اند و دارای مدرک رسمی و معتبر طراحی لباس هستند، بهتر می‌توانند به آموزش در این حوزه بپردازند. بهترین مدرس طراحی لباس دارای مدارک معتبر است که بیانگر صلاحیت تدریس آن می‌باشد. این افراد قدرت بیان و انتقال مفاهیم خوبی داشته و به راحتی می‌توانند موضوعات را به هنرجویان بیاموزند.

استفاده از روش های مناسب

مدرس طراحی لباس برای یاد دادن مفاهیم همواره می‌بایست از روش های روز و تکنیک های جدید استفاده نماید. در همین راه بکارگیری ابزار و تمهیدات جدید نیز الزامی است. چراکه هنرجو پس از ورود به بازار کار با چالش های کمتری روبرو خواهد بود.