گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

گروه آموزشی هنرمند

آموزش عکاسی ، طراحی لباس ، گریم و مد

۸ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

۲۶
مرداد

رنگ صورتی از جمله رنگ های محبوب در طراحی لباس است. این رنگ غالباً به عنوان رنگ زنانگی شناخته می‌شود که میتواند احساساتی نظیر آرامش، عشق و مهربانی را در فرد القاء کند. رنگمایه های مختلفی از رنگ صورتی میتواند احساسات کاملاً متفاوتی را در اشخاص ایجاد کند. این رنگ از ترکیب رنگ قرمز و سفید بدست می‌آید به همین منظور این رنگ میتواند حامل برخی انرژی و ویژگی هایی باشد که در قرمز و سفید وجود دارد.

رنگ صورتی در طراحی لباس

خصوصیات رنگ صورتی به شرح زیر است.

شادی:

از نظر افراد، رنگ صورتی دارای یک نفوذ پرقدرت و عمیقی است که آنها را از تمام وجود شاد می‌کند. شما می‌توانید از روانشناسی رنگ صورتی در طراحی لباس استفاده کنید.

خلاق:

روحیه خلاقانه و هنری، یکی دیگر از خصوصیات رنگ صورتی است. لباس هایی با تنالیتۀ صورتی طراحی کنید. به این ترتیب میتوانید در بیشتر برانگیخته شدن احساس و ذهن خلاق این افراد تاثیر گذار باشید.

طراوت بخش:

رنگ صورتی در طراحی لباس بهاره و تابستانه بسیار استفاده می‌شود. چراکه بیانگر گل های بهاری، شادی، تازگی و طراوت است.

سرخوشی:

خلوص رنگ صورتی کاملا بستگی به میزان رنگ سفید یا قرمز  بوجود آمده از آنها، دارد. در نتیجه میتوان گفت رنگ صورتی جزئی از خانواده رنگ قرمز است و دارای برخی ویژگی های آن می‌باشد. رنگ صورتی در تناژ پر رنگ خود همانند رنگ قرمز میتواند احساس مجذوبیت، سرخوشی و جسارت را با خود به همراه داشته باشد.

رنگ صورتی طیف وسیعی از احساسات را در میان افراد ایجاد می‌کند که در همۀ آنها، احساس آرامش یک حس مشترک است. دلیل آنکه افراد مختلف، واکنش های متفاوتی را نسبت به رنگ صورتی نشان می‌دهند ریشه در گذشته و تجربیات آنها عنوان کرده است. بنابر این به عنوان یک طراح وظیفه دارید با ویژگی های مشتریانتان آشنا باشید.

۲۵
مرداد

رنگ شناسی لباس مهمترین مسئله در استایلینگ و همچنین طراحی لباس می‌باشد. رنگ ها مهمترین و تاثیرگذارترین عامل در این موضوع می‌باشد. چراکه حتی لباس ها و یا طرح شما به خودی خود زیبا باشند، اما فاقد رنگبندی مناسب باشد، نمی‌تواند آنطور که باید زیبا و جذاب به نظر برسد. برای آنکه بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، بایستی رنگ ها را در جای مناسب خود استفاده نمایید.

رنگ شناسی لباس در استایلینگ

مهمترین گام در رنگ شناسی لباس، آشنایی با دایره رنگ ها است. رنگ ها در سه دسته اصلی قرمز، زرد و آبی تقسیم می‌شوند. برای این خاطر به آنها گفته می‌شود زیرا از ترکیب هیچ رنگ دیگری بوجود نیامده‌اند و در نوع خود خالص هستند. اگر رنگ های اصلی را با یکدیگر به صورت دو به دو ادغام نمایید، رنگ های ثانویه، و اگر رنگ های ثانویه را یکدیگر ترکیب کنیم، رنگ های بیشتری حاصل می‌شود.

هرکدام از رنگ های مذکور میتوانند در درجات متفاوت از روشنی نیز قرار بگیرند. به میزان درخشندگی رنگ ها رنگ مایه گفته می‌شود. رنگمایه ها در رنگ شناسی لباس مهمترین مسئله در استایلینگ محسوب میشوند. زیرا چشم به آنها بسیار حساس بوده و در بازتاب رنگ نیز کمک شایانی می‌نمایند.

رنگ‌های گرم باعث ایجاد هیجان و انرژی در فرد می‌شود برای ست کردم این دسته از رنگ‌ها بایستی در انتخاب تناژها دقت شود که احساس بدی را به ‌واسطه حجم انرژی منتقل‌کننده در مخاطب خود القا نکند. ترکیب رنگ‌های سرد در مقابل خانواده گرم‌ها راحت‌تر و ساده‌تر است.

در رنگ شناسی لباس گفته می‌شود که رنگ های مکمل 6 عدد بوده و در سه دسته طبقه بندی می‌شوند. 1. قرمز و سبز  2. آبی و نارنجی 3. دست های مکمل هستند. هم‌نشینی این رنگ ها ست های مناسبی ایجاد می‌کند برای مثال ست بنفش و زرد در این دسته قرار دارد.

۱۹
مرداد

تاسیس آتلیه عکس خانگی یکی از بهترین به بصرفه‌ترین راهکارها برای افرادی است که قصد تاسیس استودیو عکاسی را دارند. چراکه دیگر مجبور نیستند مکان و یا ساختمانی را برای تاسیس آتلیه، رهن، اجاره و یا خریداری کنند. فضایی که برای عکاسی در خانه باید مد نظر داشته باشید نباید خیلی شلوغ باشد. هرچه فضای بیشتری در استودیو عکس خانگی خود داشته باشید مطمئنا آزادی عمل بیشتری خواهید داشت.

تأسیس آتلیه عکاسی خانگی

از دیگر نکات تاسیس استودیو عکس خانگی ، تجهیزات عکاسی است. در عکاسی تجهیزات بسیار متنوعی وجود دارد که برخی از آنها در یکسری شاخه های عکاسی کاربرد فراوانی دارند اما در یکسری دیگر، خیر. دوربین، لنز، سه پایه و فلاش ابزارهای مشترک در تمام ژانرهای مختلف عکاسی می‌باشند. از مهمترین تجهیزات برای تاسیس آتلیه عکس خانگی میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

منبع نور برای استودیو عکس خانگی: برای نورپردازی از فلاش های استودیویی که با برندها و قیمت های مختلف وجود دارد می‌توانید در استودیو عکس خانگی خود استفاده کنید.

سه پایه نور و پانتوگراف: سه پایه نور ابزاریست که به منظور ثابت کردن منابع نوری بکار گرفته می‌شود. این ابزار لازمه ستاپ نورها در عکاسی صنعتی، تبلیغاتی، مدلینگ و پرتره است.

میز عکاسی: میز نور وسیله‌ای است که در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی استفاده می‌شود.

اصلاح کننده ها و بازتاب دهنده های نور: این تجهیزات بعنوان ملزوماتی برای عکاسی پرتره، مدلینگ، صنعتی و تبلیغاتی شناخته می‌شوند.

پرده عکاسی یا فون برای آتلیه عکس خانگی: بهتر است سراغ پس زمینه هایی که قابلیت جمع و حمل شدن دارند بروید. 

دوربین و لنز مناسب برای عکاسی در منزل: این وسایل هرچه مجهزتر باشند، کیفیت کار نیز بیشتر خواهد شد. انواع مختلفی دوربین و لنز عکاسی در بازار وجود دارد که باید باتوجه به شاخه عکاسی خود، مناسب‌ترین آنها را انتخاب نمایید.

۱۸
مرداد

سنسور یا همان حسگر، از جمله قطعات بسیار مهم و حساس هر دوربین عکاسی است. زمانی که حسگر دوربین کثیف باشد، تصاویر به دلیل جمع شدن گرد و غبار روی سنسور، لکه دار به نظر می‌رسند. اینکار نیاز به داشتن کمی تجربه و تجهیزات لازم است. برای آنکه متوجه شوید حسگر دوربین کثیف شده یا خیر، دوربین خود را با دیافراگم f / 11 به سمت صفحه سفید روشن قرار دهید. 

چگونگی تمیز کردن سنسور دوربین عکاسی

ایزو دوربین را تا آنجا که ممکن است پایین آورده و سپس عکس بگیرید. تصویر گرفته شده را در نرم افزار لایت روم یا فتوشاپ باز کنید و نگاهی به آن بیندازید. با اینکار مناطق گرد و غبار سنسور شما مشخص می‌شود.

نحوه تمیز کردن سنسور دوربین عکاسی چندان کار دشواری نیست و کاری است که تمام عکاسان باید انجام دادن آنرا بلد باشند. برای این منظور ابتدا به مکانی بروید که بدور از هرگونه آلودگی و پرز باشد. از جمله به ابزارها و تجهیزاتی که برای این منظور احتیاج دارید به شرح زیر است:

  • دمنده هوا حرفه ا. Rocket Air Blaster دمنده با نام تجاری Giottos برای این کار عالی است.
  • بطری کوچک مایع تمیز کننده مخصوص
  • سواب های مخصوص حسگر دوربین. سواب ها اندازه های مختلفی دارند که انتخاب آنها به نوع دوربینی که تمیز می‌کنید بستگی دارد.

اگر دوربین عکاسی شما از نوع DSLR است، برای رسیدن به سنسور یا همان حسگر، باید آینه و کرکره را از سر راه خود خارج کنید. در سیستم منو دوربین گزینه‌ای با عنوان Lock mirror up for clean (یا موارد مشابه) وجود دارد؛ این گزینه را فعال کنید. با استفاده از یک دمنده طوفان گرد و غبار را از سنسور منفجر نمایید. سواب را به آرامی از سمت چپ سنسور به سمت راست بکشید.

۱۲
مرداد

برند شانل یا شنل chanel از معروفترین، محبوبترین و معتبرترین برندهای دنیای مد می‌باشد. این برند فرانسوی توانسته در عرصه های مختلفی از مد فعالیت داشته باشد. شانل جزء اعضاى اصلى اوت کوتور (Haute couture) در پاریس-فرانسه مى‌باشد. گابریل بونو که با نام coco chanel شناخته می‌شود، موسس این ابر کمپانی دنیای مد و فشن است. طراحی های ماهرانه و خلاقانه‌ای که داشت، باعث شد که لباس های این برند به سرعت در میان مردم فرانسوی، مورد استقبال قرار گیرد.

سرگذشت برند شانل chanel

با اینکه چندین سال از درگذشت او می‌گذرد اما بخاطر خلاقیت ها، تحولات و دست آوردهایی که در دنیای مد ایجاد کرد، یکی از مهمترین چهره های این عرصه محسوب می‌شود. کوکو با پیشنهاد بالسان، توانست یک کارگاه کلاه دوزی در شهر پاریس راه اندازی کند. این اقدام را میتوان اولین گام در پایه گذاری برند شانل عنوان کرد.

تاریخچه برند شانل chanel به همین جا ختم نمی‌شود. پیشرفت های این برند سبب افتتاح فروشگاه های مختلف شد و باعث گشت برند شنل به یکی از محبوب ترین برندهای لباس در بین مردم فرانسه تبدیل شود. کوکل شانل در آن زمان توانست با طرح های شجاعانه خود، معیار های انتخاب لباس برای زنان را دچار تغییر اساسی کند. طرح های تولیدی پوشاک برند Chanel که برای زنان تولید می‌شد، انقلاب بزرگی را در دنیا مد و پوشاک ایجاد کرد که در پی آن پوشش زنان به کلی تغییر کرد.

۱۱
مرداد

استایل کلاسیک از جمله محبوبترین استایل ها در میان بیشتر افراد می‌باشد که طراحی لباس خاصی دارد. باکیفیت بودن یک اثر کلاسیک، باعث می‌شود تا آن در سال ها و دهه ها همچنان ماندگاری باشد و از مرز زمان و مکان فراتر برود. استایل classic به ندرت در طول زمان دچار تغییر می‌شود. درواقع هدف از یک استایل، نمایش آخرین ترندهای مد نیست؛ بلکه نشان دادن شخصیت درونی شماست.

استایل کلاسیک

شیک پوشی، ویژگی اصلی این استایل جذاب است. تناسب اندام پوشش تاثیر گذاری در زیبایی پوشش شما دارد. آقایانی که قصد دارند این استایل را داشته باشند، بهتر است فرم بدنشان v باشد. کت و شلوار، لباس اصلی این استایل است و بهتر است رنگ کت و شلوارتان مشکی و یا خاکستری باشد. کفش آکسفورد همیشه باعث جذاب‌تر و شیک‌تر شدن استایل کلاسیک می‌شود. چرم مشکی یا قهوه‌ای این کفش را انتخاب کنید.

جزئیات پیچیده‌ای در طراحی لباس و به طور کلی سبک کلاسیک وجود ندارد. لباس های این استایل دارای طرحی ساده همراه با پارچه های با کیفیت هستند. استفاده از رژ لب قرمز، بخش جدایی ‌ناپذیر از استایل کلاسیک زنان است. کوکو شنل از جمله افراد تاثیرگذاری می‌باشد که در بوجود آمدن استایل کلاسیک بسیار نقش داشته است. پیراهن های کوتاه مشکی و ساده‌ای که او طراحی و به دنیای مد وارد کرد، مخصوص زنان کلاسیک پوش است.

بررسی طراحی لباس استایل کلاسیک به ما نشان داده که افرادی که از این استایل پیروی میکنند هیچ ترسی از خرید لباس های گران قیمت ندارند. از جمله ستاره های استایل کلاسیک که میتوانید از آنها ایده بگیرید میتوان به آدری هپبورن، کیت میدلتون، گریس کلی و ژاکلین کندی اشاره کرد.

۰۵
مرداد

عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی دو شاخه بسیار مهم و پرکاربرد در بحث بازاریابی و معرفی محصولات می‌باشد. عکاسی صنعتی به منظور معرفی کالا یا خدمات همراه با تمام جزئیات، ویژگی ها و خصوصیات آن استفاده می‌شود. معمولا در این نوع عکاسی، از پس زمینه های ساده با رنگ های خنثی بکار گرفته می‌شود تا تمرکز مخاطب تنها بر روی سوژه منعطف شود.

فرایند عکاسی تبلیغاتی با هدف بازاریابی، جلب اعتماد مشتری و ترغیب او برای خرید یا تست کردن محصول صورت می‌گیرد. در این نوع عکسبرداری، عکاس باید از تمام قوای خلاقیت خود استفاده کند تا بتواند تصویری جذاب و اغواگرانه بسازد. 

بررسی عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی

تفاوت عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی بسیار است که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم:

تفاوت در نورپردازی:

پروسه نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی بواسطه تجهیزات و تکنیک های مختلفی صورت میگیرد تا به یک نتیجه زیبا و در عین حال خلاقانه دست یافت. اما در عکسبرداری صنعتی، نورپردازی به شکلی که جزئیات و ویژگی‌های ظاهری محصول را به خوبی نمایان باشد کافیست.

پس زمینه و فضای عکاسی:

در عکسبرداری صنعتی از پس زمینه های ساده و با رنگ خنثی استفاده می‌شود. اما در عکاسی تبلیغاتی از پس زمینه های رنگی، طرح دار و یا فضایی واقعی و مرتبط با ایده عکس استفاده می‌شود.

ترکیب‌بندی:

در عکاسی صنعتی، موضوع انتخاب زاویه، بیشتر از ترکیب بندی اهمیت دارد. درحالی که در عکاسی تبلیغاتی، ترکیب بندی یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار و مهم در ایجاد جذابیت و انتقال مفاهیم محصول موردنظر است. 

ایجاد جذابیت:

از نظر بصری، جذابیت در عکس های تبلیغاتی مهمترین ترین تفاوت با عکس های صنعتی است. درواقع در عکاسی تبلیغاتی، عکاس تمام تلاش خود را می‌کند تا جذاب ترین عکس را از سوژه تهیه کند. در حالی که در عکس های صنعتی، به ماهیت سووژه بیشتر پرداخته می‌شود تا جذابیت آن.

۰۴
مرداد

عکاسی مینیمالیستی از جمله شاخه های نسبتا نوظهور در عکاسی می‌باشد که از طرفداران زیادی نیز برخوردار است. توجه به ساده نگری و ساده زیستی اساس این عکاسی است. مهمترین و در عین حال ساده‌ترین عنصر در عکاسی مینیمالیستی، توجه به ترکیب بندی است. عکس شما باید چشم ها را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کند و مخاطب را جذب نماید.

عکاسی مینیمالیستی

ویژگی مثبتی که در عکاسی مینیمال وجود دارد این میباشد که با کمترین تجهیزات ممکن می‌توانید عکاسی کنید. هم با دوربین عکاسی و هم با دوربین گوشی همراهتان به راحتی میتوانید تصاویر مینیمال ثبت کنید. اضافه کردن فضای منفی میتواند یک مرموزی و حس و حال خاصی را در تصویر ایجاد کند. با استفاده ترکیب رنگ های تضاد مانند سیاه و سفید و یا سایر کنتراست ها، میتواند تاثیر فضای منفی را تقویت کرد.

از جمله روش های دیگر برای ایجاد تصاویر مینیمال، استفاده از بافت و خطوط است. یک بافت زمانی که به عنوان عنصری برای پر کردن قاب یا به عنوان الگویی تکرار شونده بکار گرفته شود، می‌تواند تبدیل به موضوع گردد. بواسطه جزئیات کم و در عین حال ساده در عکاسی مینیمالیستی، متوانید براحتی داستان سرایی کنید. یکی از راه هایی که به شما در درک و تمرین هنر مینیمال و مینیمالیستم کمک می‌کند، مطالعه موجودیت آن در سایر رسانه ها یا اشکال دیگر است. برای اطلاعات بیشتر به مطلب نکات مهم در عکاسی مینیمالیستی مراجعه کنید.